• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Anja 19 juli 2008

Nä tyvärr... Kalas INNAN stora dagen är strängt förbjudet... Då blir den rätta dagen ett antiklimax om man redan har firat allt...

Sen bor vi ju inte så stort... min närmsta familj består av tre syskon, två syskonbarn, min mamma, hennes man, min pappa m fru, min farmor och så vi fem... dvs 15 pers...

Daniels familj består av 4 syskon, 7 syskonbarn, hans mamma, hans morfar, fyra respektive coh så vi fem dvs 22 pers...

Skulle vi ha kalas samtidigt för alla så hade det blivit 37 pers i vårt lilla radhus *asg*

vi som inte ens fick plats vid bordet nu när daniels familj var här trots iläggsskiva och en JÄ...LA massa stolar ihopträngda.

Skithemskt faktiskt... Åh vad jag vill ha en stor matsal m plats för iallafall 30 pers. Suckar... Vi har ju ofta middagar och sånt och vi AVSKYR att vi ej kan bjuda många.

Sedan på själva födelsedagen så firar vi alltid bara familjen, och så på fredagen där så blir det med vänner som vill komma och uppvakta... så det blir ju FYRA DAGAR för Alice (Emil fyllde på en fredag, så där slog vi ihop familj och vännerfirandet).

Tårta MÅSTE man ju ha när man har barn!!! det kan vi inte skippa Embo, då blir dom ju jätteledsna...

så tyvärr tjejer. Just den helgen KAN jag verkligen inte Hur gärna jag än skulle vilja för tro mig det skulle jag verkligen vilja...

• Anja 19 juli 2008

Hehe liiiite korkad är jag allt... räknade vår familj två ggr... så det blir 32 pers allt som allt

• Embo81

Nä, det är klart att barnen kanske bryer sig på tårtan...hehe, tur att inte jag har några kottar ännu!

• ingenjörsbruden

Ok...trist Anja att du inte kan den helgen.....Jag känner att jag inte heller kan på lördagen......

Men hur ser det ut den 17/5 för er?!

Har hittat en UBER-god parfym!!! Köpte den på Arlanda när jag hade 1 h att slå dank på!!

Gucci (står inget mer på den rosa kartongen)!!!
    Frisk, klar men ändå lite inslag av viol/blommor.
    Svårt att låta bli den tills bröllopet!!!

• Anja 19 juli 2008

Har ingen fotograf... men börjar känna att jag nog vill ha det. Men jag vill ha en billig fotograf...

några tips

• Fröken Planera

Vad synd att ni inte kan den helgen. 17/5 är tuff för mig, men allt går ju att lösa, om man bara ger sig fan på det. Skulle den dagen passa fler? Embo, hor ser det ut för dig?
    Vi har en fotograf som heter Maja Jakobsson, vi betalar 7000 för henne. Då tar hon poträttfoton, vigseln och minglet. Vi kommer att få cd-skivan med alla korten.

• ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-04-08 10:47:23 följande:

Vad synd att ni inte kan den helgen. 17/5 är tuff för mig, men allt går ju att lösa, om man bara ger sig fan på det. Skulle den dagen passa fler? Embo, hor ser det ut för dig?Vi har en fotograf som heter Maja Jakobsson, vi betalar 7000 för henne. Då tar hon poträttfoton, vigseln och minglet. Vi kommer att få cd-skivan med alla korten.
    Högupplösta foton på cdn?
  • Embo81

17e fungerar för mig.

Ska ha en fotograf som heter Mikael Tannus www.tannus.se och det lilla paketet 3900. Då tar han porträttbilder, fotar i kyrkan och utan för när vi möter upp gästerna tills vi åker iväg i bilen till festen. Vi får alla fotona på cd, och flera av dem redigerade. Han har tre olika paket och är flexibel och mycket tillmötesgående. Fotona får man själv skriva ut (han kan hjälpa till man canvas). Vi hade tänkt att göra en egen bok med bilderna sen, stället för fotoalbum
    www.gordinegenbok.se/about/howitworks/autoalbum.jsp

Vi var i kontakt med den fotografen som ligger på hörnan på clemenstorget, bredvid Millas och förhörde oss om en heldagsfotograf. Han hade aldrig gjort det tidigare men erbjöd oss att vara hans provkaniner (bilderna skulle användas som visning på hemsidan osv) för 10000. Heldagsfotograf brukar kosta 3 ggr så mycket så är man intresserad så hör med honom. Anledningen till att vi tackade nej är att vi har tre kompisar som är amatörfotografer som fotar på kvällen och att vi inte kunde få alla fotona han tog under dagen på cd.

• labbråttan83

17/5 går bra för mig med!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4