• Blivande fru pettersson

Lite deppigt nu

Efter att ha haft läget under kontroll börjar nu allt braka samman. Och det får låta lite egoistiskt (för det är det) men jag känner mig lite deppig nu.

Prästen har fått en stroke, så vi vet inte om hon kan viga oss.

Pappa kommer inte på bröllopet (ingen större skada skedd)

De som tackar nej är främst gäster "på min sida", och den var redan mindre än M2B´s.

Vi har ingen kökspersonal, för den vi trodde skulle ställa upp har slutat med sådant.

Och idag fick jag ett mail från min tärna där hon tyvärr "abdikerade" från uppgiften och dessutom meddelade att de inte längre kommer på bröllopet (hon har goda skäl, så jag är inte arg, men fruktansvärt ledsen då det är min bästa vän).

10 veckor kvar.

• Svar på tråden Lite deppigt nu
  • hjartan

Har full förståelse för att du deppar. Det hade jag också gjort.

Bästa vännen är ju svårt att göra något åt, men eftersom hon har ett gott skäl så behöver du ju inte känna dig sviken iaf.

De andra grejerna borde kunna ordna sig. Kan du inte försöka starta en kedja av reaktioner. Jag menar det finns kanske någon som känner någon som vet en som.... Om du får ordning på en sak så kommer det säkert att kännas bättre.

Själv kan jag nog inte göra så mycket mer än att försöka peppa och stötta dig.

• Novemberbröllop08

Nej men fy vad jobbigt för dig. Förstår om du blir deppig. Håller tummen för att det ska ordna sig för er. Många kramar!

• AnnaochHenrik

Usch, så mycket som gått fel för er samtidigt!
    Om jag ska försöka vara lite klämkäck då:

En ersättningspräst måste ju församlingen ordna, även om det såklart är trist att den präst ni tänkt er är sjuk.
    Vems "sida" det kommer flest ifrån är ju egentligen inte väsentligt, huvudsaken är att det kommer folk som vill dela er dag och som ni vill ha som gäster!
    Kökspersonal borde ju gå relativt smidigt att ordna! Bekantas bekanta? Ring en restaurangskola och kolla om de har ungdomar som vill tjäna en extra slant? Eller skrik efter hjälp här på BT, det finns säkert någon som känner någon som kan servera!
    Att din tärna inte kommer är ju jättetråkigt, men om hon har bra skäl är det ju itne så mycket att göra något åt.
    Dessutom behövs ju inte en tärna egentligen (förutom som vän och stöd då förstås), ni blir ju gifta ändå!

Förstår att du är upprörd nu, men det mesta löser sig nog!

Tack för alla uppmuntrande ord.

Tittar in igen om en stund, då jag fått smälta allt lite mer.

• MyStyle

Stackars dig! Men det löser sig ska du se.
    Som AnnaochHenrik skrev så får ni en "ersättningspräst", kanske inte lika bra som orginalet men det går säkert bra.
    Kökspersonalen, det var verkligen trist att höra. Ni kanske kan kolla på något gymnasium hotell och restaurang-linjen efter hjälp.
    Verkligen tråkigt med tärnan. Vet inte riktigt vad jag ska säga där, men du kanske har en syster eller ett barn som kan vara näbb eller något liknande. Men man behöver ju inte ha en tärna.

Lycka till, det ordnar sig!

• Miss Blue

Stackare!
    Hoppas att det löser sig...
    Och du - det viktigaste är väl att du gifter dig med din prins!!
    Kram

• Efter 11 år är det min tur

Upp med hakan....önskar dig all lycka och välgång
    Sedan tycker jag att du är strong som vågar gå ut med att du är trött på allt va bröllop heter,annars kan det gärna bli så att det måste va en dans på rosor

• Miss Blue

Har oxå varit less utav olika anledningar, men det är nog hälsosamt att ta ett break från allt som har med bröllop att göra ett tag......

Hej igen!

Vi valde den här prästen för att hon är M2B´s "familjepräst". Och den präst som "kommer med kyrkan" är den tråkigaste i världshistorien! Så vi vill helst inte ha honom. Då får vi jaga rätt på någon annan.

Kökspersonal: Vi har försökt med gymnasieskolan, men de tar studenten dagen innan (och vill helst inte ha någon under 18 med tanke på att de ska servera alkohol), och vi har ganska nyligt flyttat hit så umgängeskretsen är något begränsad.

Att det är fler från "hans sida" känns jobbigt för att de envisas med att kalla det "Hans stora dag" inte "Våran stora dag". Men annars gillar jag hans släkt till tusen.

Jag vill gärna ha en tärna, men jag ville ju gärna ha HENNE som tärna. Kommer fråga M2B´s syster och/eller hans kusin, så får vi se. Gillar dem båda, men de är ju HANS.

Som ni ser, jag ser fortfarande allt i svart. Men visst finns det hopp! Och dessutom får jag bli fru till den underbaraste människa jag någonsin mött!

• hondafreak

Allting löser sig, ta en grej i sänder bara, och upp med hakan , du fixar det !
    Lycka till !

• EvelinaK

När det gäller personal kan du inte fråga någon pensionärs förering, eller dam laget fotboll för att tjäna en liten peng, eller någon annan förening...

Jag tycker du ska prata med din killes mamma och säga att du blir ledsen när de säger att det är "Hans stora dag" att du gärna vill att du ska säga " Vår stora dag". Det tror jag hon förstår!

Lycka till!

• allehanda

angående personal, har du kollat med skolbespisningspersonal?De brukar vara väldigt kunniga och kanske pigga på att tjäna lite extra.

• Canta

så himla tråkigt men som en vis dam skrev lite längre upp det viktigaste är ju att du gifter dig me din prins....
    Men man vill ju att en vänner ska komma....
    önskar dig all lycka och lite till

Tack! Ni är ju bara för underbara!

Hittills har ingenting löst sig, men jag har återgått till att vara på ett fantastiskt humör och inser att även om det INTE skulle lösa sig, så skulle det ändå bara vara sekundärt då jag får gifta mig med min M2B.

• kalevala

ja om inte annat så ställ in partajet och gift er ändå och stick ivg på en resa eller nåt ...........
    det hade nog jag om det inte alls blir som man tänkt !!!!!!
    men tänk positiva tankar...............kram

• vintergården

Ja och framförallt får han ju även DIG. Så vad gör det med serveringsperonal då =)) Ordna en buffé så behövs det mindre personal, bordvärdar att servera alkoholen, prästen är kanske lite värre men kolla med grannförsamlingen. Om inte du har någon präst som du har förtroende för t ex dop eller konfirmation e dyl.
    Tärnan/vänninan hon tänker nog på dig hela tiden o tycker säkert att hon har "svikit" dig oxå, men som du säger hon har sina skäl.
    Jag ska inte ha nån tärna, vi ska ha våra söner som näbbar (så länge dom vill o orkar)
    På vårt bröllop kommer oxå mest från "hans" sida men dom kommer ju för att HYLLA OSS. Annars hoppas jag att dom stannar hemma =)

Lycka till nu Fru Pettersson 2b

Och kramar

Svar på tråden Lite deppigt nu