• giz83

hjälp är "maid of honor" och vet inte vad jag ska göra!!!

Jag har så himla många idéer till hennes möhippa men kan bara inte bestämma mig!!!!
    Jag har allt från ett äventyr på kolmården till att dreja.
    Tyvärr så kan vi inte hitta på nått som e så väldigt ansträngande då bruden har gift struma och har väldigt svårt att hålla nere pulsen! =(
    Så snälla hjälp mig!!!

kram

• Svar på tråden hjälp är "maid of honor" och vet inte vad jag ska göra!!!
  • FruRålin080808

Gillar hon att sjunga brukar det finnas studios där man får spela in en egen cd. Dreja hade jag verkligen tyckt om! Annars kan man gå och bubbla bubbelpool och kanske bjuda henne på någon skön behandling. Det finns olika partyn, ljus, sex, underkläder mm som man kan ha som lite "förfest". Frågesport om hennes blivande man=)Det hade vi på min systers möhippa. tog hjälp av den blivande mannen och hans bror och vuxna dotter. När ska ni ha möhippan? Är det på sommaren kan man ha picknick. Varför inte en båttur? Paddla kanot?
    Lycka till!

• KIKKIHOLMBLAD

Vad roligt att du har så många ideer - ofta kan det bli problem för att man inte kommer på något.

Den blivande bruden kanse kan ge dig en ide om hrudan Möhippa hon skulle vilja ha utan att nämna aktiviteter.

Ofta tycker den blivande bruden det är viktigare att umgås med sina vänninor än att ha en massa aktiviteter.

Som FruRålin080808 skrev kan ni ju ha en mysig picnic och där göra lite roliga saker för henne som inte kräver så mycket ork.

• hjartan

Här i min närhet finns det ställe som ordnar olika aktiviteter typ som en femkamp eller hur många grenar man nu vill. Där finns det "lugna" grejer också att välja bland. Det viktigaste är ju att man gör något tillsammans och att det blir en dag att minnas.

Beroende på vad bruden gillar så kan det kanske finnas andra hantverk som kan vara kul att prova origami, tova osv.

Kallbada kan vara en upplevelse om man aldrig gjort det. Kanske inte passar just din brud bara.

• JohanoCissi

På en möhippa jag var på i somras hade vi picknick i vår fina park, men det förutsätter fint väder. Där spelade vi spel och hade champagne med ost och frukter. Sen gick vi på restaurang. Bruden var riktigt nöjd och kände att det var en riktigt bra möhippa där vi bara umgicks utan en massa aktiviteter.

• giz83

Tack alla för de härligt bra svaren! =)

Hjärtan/ får man fråga vart det stället finns? är det i stokcholms området så skulle jag mer än gärna vilja veta vart det är.

• hjartan

I Skåne tyvärr, men det finns kanske i ditt område med. Eller så kan du ju skapa en egen femkamp. Tex i två grupper. Ett klurigt pussel, skjuta bandyboll i en liggande spann, spika i en spik på kortast tid, kasta pil, skjuta en fotboll i en stor ring med olika poäng osv.

• 16aug08

Hej!

Ett tips är att be alla som ska vara med på möhippan att ta med sig en grej som är värd max 20 kronor. Sedan lägger man alla grejer i en låda som bruden får gå omkring med. Hennes uppgift är att försöka kränga alla grejer och få så mycket som möjligt för dem. Vår brud var en duktig försäljare, hon tjänade in till sin middag som vi åt på restaurang+drinkar och det blev t.o.m. pengar över.

Vi hade även en trekamp som bruden fick genomföra. Om hon lyckades bra i grenen fick hon dricka findricka (cider el något annat gott) om hon lyckades dåligt fick hon dricka fuldricka (häxblandning). Vi hade även en tipspromenad där bruden fick frågor om oss som var med på möhippan och en lista på saker som bruden skulle samla in från folk på stan.

Svar på tråden hjälp är "maid of honor" och vet inte vad jag ska göra!!!