• FruRålin080808

Kuvert...

Är det någon som vet hur man lyckas med konststycket att skriva ut text & bild från datorn på kort & kuvert...Lyckas inte så bra...Behöver man ha något särskilt program?

• Svar på tråden Kuvert...
  • matildaochniklas

Jag skrev ut både mina inbjudningskort och kuvert på datorn. Jag använde bara det vanliga word. Vad är det som inte funkar för dig?

• 27juni2009

hur lägger man kuverten i skrivaren? funkar vanlig skrivare? jag vet vart man ändrar t kuvert utskrift i programmet

• PennyJenny

Det brukar synas på pappersbrickan/facket. Annars titta på symbolen för hur papper ska ligga (brukar vara endera en rektangel med ränder eller en vit sida och så ett vikt hörn) och lägg kuverten på motsvarande sätt. Tänk att sidan där adressen ska stå är framsidan på pappret.

• FruRålin080808

Texten vill liksom inte falla på plats...hamnar fel...Funderade också på hur man lägger kuverten i skrivaren...Känner mig helt oteknisk...

• matildaochniklas

Jag provade mig fram när det gällde att lägga kuvert i skrivaren. Jag gjorde också så att jag ändrade formatet till liggande.

• blivande fru carlsson

Jag skrev alla adresser på datorn och printade ut dem på klister adresslappar. Finns att köpa på bokhandeln. Det var hur enkelt och smidigt som hellst.

Svar på tråden Kuvert...