• MamaJen

Vad göra med min tuppkam??!!

Med 5månader kvar till bröllopet börjar jag få lite panik över vad jag ska göra med mitt hår.
    Jag har nämligen tuppkam nu! (Är inte så hemsk som det säkert låter :D)
    Någon som kan hjälpa mig? Vad kostar det tex att sätta fast löshår eller dylikt hos frisör?? Alla ideér är varmt välkommna!
    Kramar//Jennie

• Svar på tråden Vad göra med min tuppkam??!!
  • Fru sept -03

Löshår eller liknande skulle kanske bara kännan kontigt och obekvämt för dig. Varför inte gifta dig i din tuppkam? Det är ju det som är du.;)

• sarah

spännande! Jag tycker också att du ska ha tuppkam om det är så du brukar ha håret annars. Du är ju du. Du kanske kan färga den och matcha klänningen ;)

• MamaJen

Jo ni har nog rätt :)
    Kramar

• Irpan

...du skulle ju kunna klippa av den och låta håret växa, du hinner på fem månader i alla fall få till en kort frisyr! Annars håller jag med föregående: om tuppkammen "är du" så skall du ha den när du gifter dig också!

• Sommarbruden

Jag ser framför mig en tuppkamm med pärlor eller något sådant. Fjädrar kanske? Ska du ha traditionell brudklänning, eller något lite fränare? Klart du ska ha kvar din tuppkamm om du vill behålla den. Det är ju DU som ska vara brud och det ska ju synas. Gästerna ska väl inte säga att oj vem är det som kommer in...

• dea

Hej.

Om du vill ha en snällare stil, men ändå ha kvar tuppkammen efteråt, så är det bara att låta håret på sidorna inte vara helt rakat, utan bara kortklippt (säg en månads utväxt ungefär).

Sen själva kammen kan man lägga åt ena sidan, svagt, svagt lockad. Det förutsätter förstås att tuppkammen är ganska hög, femton eller tjugo centimeter.
    Men det kan vara snyggt ihop med slöja, eller med tiara, eller med blommor.

Annars skulle jag nog träffa en frisör och diskutera fram nåt festligt. (Tuppkam med pärlor i lät ursnyggt)

• f.d. Svart brud

Bär den stolt med lite glitter i! :)

• dea

...ELLER, också med mycket kort hår på sidorna, lätt upptuperat fram och så bakåt, fäst med jämna mellanrum i snoddar med blommor eller strassdekorationer.

Eller samla håret till en kaskad av lockar långt bak uppe på huvudet, och bakom den fästa en lång slöja (en sån som sitter på en snäv kam.) Fortfarande mycket kort på sidorna.

Åh, vad roligt att fundera på annorlunda frisyrer!

• Sofia 3

Tycker oxå du ska ha tuppkam om det är så du brukar ha håret. Fast å andra sidan är det ju på bröllopsdagen man brukar passa på att göra något annorlunda med håret!
    Pärlor i låter kanonfint tycker jag.

• Såsan

Tuppkam låter jättebra tycker jag. Du kan ju alltid färga den blå så har du den delen av "something old, something new..." ordnad. Jag kommer ha blå slingor i min annars traditionella bruduppsättning, med slöja och allt.

Lycka till!

• Sommarbruden

Snälla MamaJen, vi bara måste få se ett kort på vad du gör! När gifter ni er?

• f.d. Svart brud

MamaJen

Kanske en snygg tiara?
    Kolla in Reginas tiaror. De är bara för läckra...
    w1.502.telia.com/%7Eu50204741/

Svar på tråden Vad göra med min tuppkam??!!