• annika26

Placeringskort??

Hej!
    Är det någon som har förslag på placeringskort? Jag hade tänkt att göra mina själv..

• Svar på tråden Placeringskort??
  • Nikajo

Måla på stenar, klipp ut hjärtan, måla namn på vinglasen, sätt fast namnlappar med målade små klädnypor på glasen...

• Fröken Larsson

Jag har bild på hemmagjorda placeringskort i mitt galleri. Det är hjärtan i tunn kartong med en flik i så att man kan hänga dem på ett glas. Fint tycker jag!

• BlivandeFruJohansson

Vi kommer göra enkla, vika ett avlångt papper ( typ 5*10cm) och skriva namnet på. Men kommer ha ett mindre papper att klistra på de andra. Så de första pappret blir som en liten ram runt.. Hoppas du förstår

• Quicksand

Blivande fru johansson, vart komemr din klänning ifrån? sååå fin....

Angående placeringskort, jag har köpt keramikhjärtan, på citygross för 2,50 kr styck, som jag sedan ska skriva gästerna namn på med silverpenna....
    det kommer att bli så fint!

• GME76   080802

Köpte hängare från Panduro som jag häntr på presentband runt servetten. Superlätt.

• BlivandeFruJohansson
    Quicksand skrev 2008-03-19 10:45:59 följande:
    Blivande fru johansson, vart komemr din klänning ifrån? sååå fin....Angående placeringskort, jag har köpt keramikhjärtan, på citygross för 2,50 kr styck, som jag sedan ska skriva gästerna namn på med silverpenna....det kommer att bli så fint!
    Min klänning, hur har du sett den?? Har inga bilder på den.. Men den har min mormor haft så den är gammal.
  • Semesterbruden
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-03-19 10:47:53 följande:
    Min klänning, hur har du sett den?? Har inga bilder på den.. Men den har min mormor haft så den är gammal.
    Den finns i ditt galleri.
    Jätte fina placeringskort =) (Och allt annat oxå såklart)
  • Quicksand

klänningen finns i ditt galleri

• MissNiss

Hur skriver ni på placeringskorten??

BRUD eller Brud???

• paradisfågel

Antingen så kommer vi beställa (det vill min sambo) eller så kommer vi göra dem själva (det vill jag). Har gjort ett prov som min sambo iofs tycker e jättefint, har dock inte lagt upp det än. Har använt en bild på en röd ros som jag ökat opaciteten på och sen står våra förnamn och datumet längst uppe i hörnet. Sen står det både gästernas förnamn och efternamn.

• Silva79

Vi ska ha visitkort (från vistaprint) med våra nya namn och monogram på och på baksidan ska vi skriva namnen.

Har snott idén från någon här på BT, kommer dock inte ihåg vem.

• Fröken Larsson

Hm jag blev så nyfiken på BlivandeFruJohanssons klänning så jag försökte titta på den. Men det fanns inget galleri.

• knivstabrud

Vi ska göra små lådor som vi ska knyta band runt som ett paket och i det ska vi hänga namnlappar.

• crello

Vi ska ha en framsida 20x8 ungefär, där ska deras namn och dagens datum och hos vilka dom e på bröllops hos.Sen ska det följas av ett häfte bakom där man skriver namn i nummer ordning enligt en stor placerinfslista så man kan läsa en liten trudelut om varje gäst.

• förväntansfullbrud

Tror vi kommer skriva namnen på festprogrammen

• hungran79

jag tänkte först skriva namn på alla på vinglasen men har ännu inte börjat.... det blir nog som förväntansfullbrud skrev... namnen på festprogrammen.

• BlivandeFruJohansson

Fröken Larsson skrev 2008-03-19 14:18:11 följande:

Hm jag blev så nyfiken på BlivandeFruJohanssons klänning så jag försökte titta på den. Men det fanns inget galleri.
    Nä, har aldrig lagt upp några bilder, så kan inte förstå hur de har gått till att dom har sett den Har ingen bild på den heller så blir lite svårt att lägga in nån me
Svar på tråden Placeringskort??