• sokkerstruten

Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!

Hej alla!

Läser mycket här på BT och får en känsla av att om man spenderar mycket pengar på sitt bröllop så ibland så ses det ner på en. Varför vet jag inte.

Alla "väljer" själva vad vad ens budjet blir och vad man har råd med, vissa fall kanske man inte kan välja, då ens ekonomi inte tillåter ett dyrt bröllop. Det är ingen som säger att ett sådant bröllop som kostar lite "mindre" kommer vara sämre än ett "påkostat".

Jag tycker det är tråkigt när man svara i forum ang. budjet och berättar vår. Och att man sedan fått tillbaka,
    "Gud vad mycket pengar, vi kommer bara lägga 300 kr/person på vårat bröllop, det verkar som om vi har fått mycket bättre pris än vad ni har!

Jag vill lägga mycket pengar på mitt bröllop, och vi känner att vi har råd med det! Varför är det så fel...?

En tråd för dem som inte dömmer, utan som förstår att man är olika, kanske?

Ni dom är nyfikna så kommer vårat gå på ca 200.000 kr ink Bröllopsresa. Nån mer som är i den prisklassen?

Finns dom som lägger mer eller mindre, kul för dom, eftersom dom oxå längtar till sin stora dag och älskar sina m2b´s! :)

• Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!
  • Ars amandi

vi kommer troligtvis åka till seychellerna i januari/februari -09 nån gång då min boss håller på att bygga ett hus där som vi får låna gratis när vi vill

• paradisfågel
    Sibbis skrev 2008-03-18 19:42:31 följande:
    sokkerstruten: oooo, det är typ vår drömresa! vi hoppas på att kunna göra något liknande framåt hösten, vi får se hur läget är då. har lite annat som händer runtomkring just nu, så vi måste vänta o se hur det utvecklar sig.paradisfågel: det är precis det som gör att det drar iväg att man vill bjuda många personer. Men har ni några år kvar innan bröllopet så har ni ju oxå några år på er att spara ihop till det!
    Aa, det är en av anledningarna till att vi inte ens har bestämt ett datum än.. Vi har siktat in oss på bröllop om ca 3 år.. Just därför att vi inte vill behöva kompromissa och välja bland släkt och vänner, samt att vi gärna vill göra just någon av de resorna och tycker det vore perfekt att ta det som bröllopsresa:)
  • Sibbis

Ars amandi: woa. kan jag kanske kan få låna din boss lite?

• paradisfågel

Håller med! Att få låna ett hus gratis på seychellerna låter definitivt inte som något man skulle gråta över.. Snarare hoppa jämfota

• Sibbis

nåja. jag har det egentligen inte alls så illa, har ett hus på rivieran att dra mig tillbaka till när nöden ropar. det är egentligen lyx nog.

• paradisfågel
    Sibbis skrev 2008-03-18 20:02:04 följande:
    nåja. jag har det egentligen inte alls så illa, har ett hus på rivieran att dra mig tillbaka till när nöden ropar. det är egentligen lyx nog.
    Det låter ju inte så illa det heller Själv har jag mina föräldrar en 60-70mil bort att åka hem o bli ompysslad av lite då och då :-P
  • Ars amandi

sedär det låter ju inte helt tokogt vi kan ju byta liv nån vecka

Sibbis skrev 2008-03-18 20:02:04 följande:
  • Sibbis

ja, ni ser! vi har det bra på olika sätt. men visst, jag byter en vecka på rivieran mot en vecka på seychellerna

• emeliek45

Sokkerstruten, jag förstår vad du menar, men alla gör vi olika prioriteringar...Jag är själv av den tanken att ska jag gifta mig, så ska jag göra det ordentligt, annars kan det va....Våran budget är ungefär strax över eran, vill så gärna att gästerna ska kunna stanna över natten utan att oroa sig för vem som ska köra osv....Jag hoppas att du får det storslagna bröllop som du längtar efter!

• lillamillan

Det är väl absolut inget fel med att vilja lägga mycket pengar på sitt bröllop om man kan.
    ja såvida man själv inte ser ner på de som lägger mindre epngar eller kör budget...

Sen finns det en del som lägger ner mycket pengar men då är det inte deras egna pengar utan svärföräldrars och sina egna föräldrars pengar och oftast klagas det att dom ger för lite pengar för det räcker inte till det där drömbröllopet på det stora slottet 8utan att brudparet själva tycker att dom ska betala ngt alls).

Sen är det rätt trist att läsa om de som planerar bröllop som ska kosta SÅ mycket och allt handlar bara om hur man gör det häftigaste och mest omtalade bröllopet och någonstans känns det lite som att själva tanken med att gifta sig är fel.
    Det ska vara ett flådigt bröllop som är värre än alla andras och en ring för flera 10 tusentals kronor-för man ska ju ha ringen hela livet!

Det där med krälek och mannen att leva med resten av livet verkar då lite bortglömt.

Men jag tycker absolut inte att det är något fel att en som kan, lägger ner pengar på sitt bröllop....

Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!