• Busiga

Han bjöd in sig själv och erbjöd mig pengar för att han inte ska bli förudmjukad:-(

idag fick jag ett väldigt kontisgt samtal av min farbror som jag inte riktigt vet hur jag ska fixa ut...
    Vi gifter oss om 2 veckor och har bjudit de närmsta till oss, lite familj och mest vänner.. vi hade kunnat bjda fler ivåra familjer så klart men om man träffas en gång om året känns det inte så naturligt..
    Idag ringer en av mina farbröder som jag träffat 2 ggr på 2-3 år och är riktigt upprörd för att han inte är bjuden på vårt bröllop, det var riktigt obehagligt
    Han sa att han känner sig så förudmjukad att han vill komma och betala för sin mat och ennan av hans brödrar.. han vill inte att detta ska talas högt om utan han vill VERKLIGEN se oss gifta oss och bjöd in sig själv totalt.. jag sa att vi bjudit de som är oss nära och inte så många från våra familjer (typ mor-farbrödrar, kusiner osv) och att vi prioterar detta..
    men har tar det som en ekonomisk fråga för annars skulle detta vara något vi har emot hnm sa han..
    Jag blev helt överkörd av hans prat och knystade fram att jaja ni får väl komma då i slutet..
    Till sakern hör med att vi inom den familjen har en fejd, där blandannat min pappa och alla syskonen är inblandad i.. det känns mindre lustigt att det kanske ska uppstå något och att man ska sitta och vara orolig för detta.. det räcker med att min mamma o pappa inte kommer överrens.. suck

Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte att han kommer om jag ska vara helt ärlig, jag tycker inte illa om hnm men har ingen relation med hnm, jag vet dessutom hur dryg han kan bli med folk och tjata i oändlighet..att bjuda in sig själv på det ta viset kändes så desperat dessutom..
    Vad ska jag säga åt hnm... hur blir jag av med hnm??jag vill inte gör amig till ovän med hnm ..Hjääälp!
    /mvh Zara

• Svar på tråden Han bjöd in sig själv och erbjöd mig pengar för att han inte ska bli förudmjukad:-(
  • GME76   080802

Usch va jobbigt. Men om du är så emot att han kommer så måste ngn styra bort honom helt enkelt. Beter man sig som han gjorde så förtjänar han inte att komma anser jag. Så då behöver du inte bry dig om hans känslor. Han bryr sig uppenbarligen inte om era.

Lycka till hur det än blir

• cindell

Kan du inte be din pappa prata med honom lite snällt?

• Busiga

hmm men min pappa och han kommer inte överrens juh
    dom har varit ovänner i x antal år... suck

• cindell

Hmm det är en trixig situation.... Men tyvärr om du inte vill att han ska komma är det svårt att ta omvägar...

Lycka till!

• Patricia78

jag o min sambo ska också gifta oss om två veckor,29:e.
    Vi har exakt samma problem med vårt bröllop,kanske är det vanligt i de flesta familjer?
    Man ska aldrig bjuda in sig hos andra,o det gäller inte bara bröllop!

• Busiga

hur säger jagh det bra då??

• Aspera

Jag tycker inte du behöver lägga fram det på något speciellt vänligt sätt. Säg att Du får inte komma för du är inte bjuden! Det är vårt bröllop och du och jag har ju ingen direkt nära relation.

Låter ju lite som att han gör det för att reta din pappa om de nu inte är vänner.

• lyckligjävel

shit vad svårt....men klart du måste prata med honom. Ring och ha ett tal nedskrivet, ett par staplar om det du vill säga o vik dig inte en tum. Lycka till.

säg: det handlar inte om ekonomi, det handlar om att vi vill ha ett litet intimt bröllop där vi själva bestämmer vilka som är nära oss. Detta hoppas jag du accepterar och kan ha förståelse för.

om det känns för omöjligt så skriv ett brev? lägg på posten imorgon o vips, problem solved.

LYCKA TILL och låt det inte förstöra det roliga NI SKA GIFTA ER!!!! häftigt! ;)

• kikalt

Be din sambo om du inte orkar ta det själv! Dom har ju uppenbarligen ingen personlig relation (eftersom ni träffas så sällan) och behöver därför inte känna sig pressad att säga ja. Självklart ska som inte komma, när ni inte har valt att bjuda och utifrån den konflikt som finns i familjen! Det är din farbror som ska skämmas över sitt beteende och ni behöver knappast linda in att dom inte får komma på festen, utan bara konstatera att ni har valt att bjuda personer som ni umgås med på ett nära sätt och att han och hans bror inte tillhör den skaran. Eller så.

Vi har också valt den yngre generationen till förmån för den äldre, och jag är lite nervös över att det är ett föräldrapar till min sambos kusiner som inte är bjudna och som kan ta illa upp.

Lycka till!

• Busiga

haaha ja det med brev vore ju trevligt.. men själv är han så hemlig att INGEN vet var han bor.. bara i vilken stadsdel typ.. han säger inte vad han jobbar med el något.. så helt normal är han inte.. han har redan ringt upp min pappa och antagit att det är han som ligger bakom att han inte är bjuden..
    När jag tänker på det mer o mer så blir jag faktikst förbannad, han har fått mig att känna mig heldum nu och må dåligt.. och jag bara fattar inte att han kan bjuda in sig själv så.. hur välkommen måste han känna sig då egentligen? PINSAMT!

Svar på tråden Han bjöd in sig själv och erbjöd mig pengar för att han inte ska bli förudmjukad:-(