• swordfish

Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?

Vi ska ha litet bröllop för familjen, men fest senare,
    men samma dag! Alltså: middag efter vigsel för familj, bröllopsfest på kvällen med vänner o övrig släkt! Kul!!

• swordfish

Vi har skickat inbjudan endast till vår familj, föräldrar o syskon, samt syskonbarn, ca 30 pers. Sedan har vi informerat dem vi känner att vi gifter oss. Men vi ska, ganska tidigt, sätta ut annons i tidningen, där det står vigsel kl 14 sedan välkommen på bröllopsfest kl 20 och ett osa-datum. Men på kvällen kommer vi köra trubadur, mingelmat, öl o vin och FEST!

Det där med att bjuda i efterhand kan jag förstå om man som Beabride åker iväg. Men jag blev själv bjuden på fest flera månader senare, och jag känner lite, att Varför har man det inte när man gifter sig? om man ändå vill ha en fest...? att det senare ska heta "Bröllops-fest" känns lite för mig som att man vill ha presenter... Jag vet inte, men så känner jag.
    Vi tänkte enbart ha för familjen för vi ville ha ett enklare bröllop och för att jag inte är typen som tycker om sittningar med tal o dyl. Att välja detta alternativet vi valt är väl en aning billigare visserligen men vi kommer bjuda på fin plock/mingelbuffé ändå, men framför allt blir det enklare både vad gäller dukning och planering. Det blir en vanlig fest, utan festprogram eller andra speciella saker för bröllop.

Svar på tråden Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?