• beabride

Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?

Hej på er,
    Vi gifter oss på Arlanda med den närmaste familjen som gäster för att en månad senare ha bröllopsparty för vänner ute på vårt lantställe. Så gör vi.....

• beabride

Hej,
    Vi tänker skicka ut inbjudan där vi skriver vigsel datum och att det är familjen som kommer närvara då MEN fest blir det ändå!! osv. För att det ska kännas som en bröllopsfest så kommer vi bjuda folk till kl. 16.00 och då äter vi bröllopstårta och skålar i lite bubbel. Sedan har vi lite mingel och kubbturnering. På kvällen åker grillarna fram och det blir grillat med tillbehör och FEST! Så gör vi....

Tina75 skrev 2008-03-16 17:48:25 följande:
    DEt jag är lite nyfiken på är hur man ska lägga upp kommande fest. Vi kommer ha vår fest mellan 2-3 månader efter vigseln endast för våra vänner. Min önskan är att detta ska vara en party party fest, men samtidigt vill jag till viss del att den har karaktär av bröllopsfest. förstår ni hur jag menar? Vi vill komma från alla "måsten" som jag tycker finns förknippat med fest på bröllopsdagen men samtidigt vill jag att det ska framgå att festen är för att vi har gift oss........snurrugt resonemang jag vet, men som sagt hur ser ni andra på detta och hur tänker ni??
Svar på tråden Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?