• ShangChina

känsligt..??

Vill ha mina brorsdöttrar till brudtärnor...inga fler, är dock lite känsligt då min blivande har ett syskonbarn, tjej ..Vill dock inte ha henne med då hon är väldigt oberäknelig i humöret, tjurig och VÄGRAR vara med på bild..Kan bara se framför mig hur frustrerande det blir om det ska till att fotas bilder..De andra två är snälla o söta o ställer mer än glatt upp på bild och den tredje vägrar...Eller att hon går upp för altargången och tjurar...Det är inte vad man vill ha på bröllopsdagen..
    Hur ska man göra?

• Svar på tråden känsligt..??
  • Pienaar

Vad tycker din kille? Han kanske håller med dig? Då är det ju inget problem..

• ShangChina

Vi tycker nog lika, men det kanske är jag som känner att det är att vara "elak" att inte vilja ha henne med...kanske blir en familjetvist av det hela... nä, det tror jag inte, fast man kan ju aldrig så noga veta...

Pienaar skrev 2008-03-16 06:54:02 följande:
    Vad tycker din kille? Han kanske håller med dig? Då är det ju inget problem..
  • Pienaar

Jag förstår att du känner så, men jag hade struntat i den "tjuriga" tjejen tror jag..

• tonårsmorsa

Om det känns jobbigt att utesluta dins bivandes syskonbarn så kan ni väl erbjuda henne att vara med. Vill hon inte på bröllopsdagen så är det väl inte värre än att hon får slippa. Och är det bara fotograferingen hon inte vill ställa upp på så fota de andra. Tror att man många gånger gör saker större och krångligare än vad de egentligen behöver vara. Bara en tanke!

• Briderella

håller med tonårsmorsan...
    låt henne vara med och om hon sen inte vill vara med på fotograferingen så låt henne slippa, men jag misstänker att hon kommer att vilja vara med (och sköta sig utan att gnälla) även där när hon ser de andra två småtjejerna vara med, barn brukar göra som andra barn... faktiskt

• lycklig78

Jag hade inte haft med någon jag kände så för..

Ingenting ska behöva ta energi i onödan en sån här dag..
    Det är ni som bestämmer. Gör vad som känns rätt.

• ShangChina

ja, egentligen så vill jag ju bara ha mina brorsdöttrar med, men känner det som en "skyldighet" att ha med henne då vi ska bli nära släkt..det är splittrat..

lycklig78 skrev 2008-03-16 11:50:33 följande:
    Jag hade inte haft med någon jag kände så för..Ingenting ska behöva ta energi i onödan en sån här dag..Det är ni som bestämmer. Gör vad som känns rätt.
  • Princess Nightingale

A andra sidan ar det DINA brorsdottrar alltsa ni har ju ett band sedan ar tillbaka... Jag hade inte fraga din blivandes syskonbarn.

• FruRålin080808

För att inte vara orättvis hade jag nog frågat alla tre flickorna. Det kan ju som sagt vara känsligt, men det beror på hur gamla de är. En 4-åring bryr sig nog inte men för en 6-7 åring kan det vara mycket viktigt att bli tillfrågad.

• Tit

Jag tycker att tärnorna ska vara DIN släkt och vänner, så får hans släkt ha hedersuppdrag på hans sida. Jag har i och försig hans syster till tärna men det är bara för att jag inte vill välja bland mina gamla vänner och för att hon passar så perfekt! Kan hon inte göra nåt annat, hälsa välkommen eller dekorera ellr nåt?

• Ickaflicka

Jag håller med; beroende på ålder kan det ju vara känsligt (även för föräldrarna!). Kan ni inte hitta på något annat till henne?

• ShangChina

ja, det hade ju varit mest rättvist..men ja....fortfarande lika svårt..

FruRålin080808 skrev 2008-03-16 17:03:30 följande:
    För att inte vara orättvis hade jag nog frågat alla tre flickorna. Det kan ju som sagt vara känsligt, men det beror på hur gamla de är. En 4-åring bryr sig nog inte men för en 6-7 åring kan det vara mycket viktigt att bli tillfrågad.
  • Lycka o Kärlek

Vi ska låta vår dotter 2,5 år vara med i brudföljet och hon kommer antaglien INTE VILJA gå uppför altargången med tärnorna och marsalkarna. Men vi tänkte att det spelar ingen roll, hon får en chans innan vi går in i kyrkan (eller om hon spårar ur halvvägs), och vill hon inte får mormor eller farmor ta hand om henne

Svar på tråden känsligt..??