Jag gjorde en bröstförminskning nu i december, alltså för tre månader sedan. Innan jag rullades in på operation fick jag prata med min kirurg och jag frågade hur mycket de skulle ta, men hon kunde inte svara på det, utan hon ville titta först hur det såg ut..(jag hade väldigt mycket bröstkörtlar sa de efteråt, vilket hade gjort det lite svårare tydligen) Det enda jag sa då, var att jag ville att de skulle ta bort så mycket som det bara var möjligt, då jag hade väldigt stor o tung byst..85GG..Angående sportbh, så har de nog en på kliniken som du får köpa..Det är ju svårt att köpa nån innan man vet storlek. Sen så är det viktigt att den inte sitter för hårt åt, utan lagom.. inga byglar heller...
När jag vaknade, mådde jag illa o kräktes, det gjorde INTE ont i mina bröst. Jag fick inte stanna kvar, utan var tvungen att åka hem efter att ha fått lite te o mackor. Man får inte åka hem till ett tomt hem..Rekommenderas inte.
Till att börja med är brösten ganska platta åtminstone var det de på mig, men efter ett tag börjar de "hänga" till sig..
Jag fick oxå komplikationer, i vänster bröst och det har varit lite jobbigt. Jag har varit tvungen att äta antibiotika i två omgångar, men nu äntligen så är det bra!! Även om jag har haft komplikationerna, så ångrar jag mig INTE. Det är det bästa jag gjort! Inget ryggont längre, kläder sitter bättre..Om man får väldigt fula ärr, kan det fixas till senare..
Jag tror att man kan gå tillbaka till sitt jobb efter ca två veckor, beroende på vad du har för jobb..Du ska ju inte bära något tungt den första tiden.
Det kommer att strama och som EmiloCia sa, du kanske kan få smärtor och dom kan komma efter flera veckor, men det är bara nerverna som försöker hitta rätt...
Lycka till!!