• minstingen

När man önskar sig pengar...

Hej alla!
    När man önskar sig pengar i present, hur gör man då?
    Vi har sagt att vi helst vill ha kontanter (låter girigt ; )) efter vi skickat med en dikt som vi inspirerats av från bröllopstorget.

Men hur gör man? Vi hade tänkt ha en låda men var ska den isf. stå? Vem tar ansvar för den på kvällen?

Har ni några förslag?

• Svar på tråden När man önskar sig pengar...
  • jizz

Vi tänkte ha en spargris på ett bord som sen våra värdinnor har ansvar över.

• minstingen

Hej och tack för svar...

Vailket bord har ni spargrisen på då? Är det där ni sitter eller vid värdparet?

• Fröken Larsson

Vi har öppnat ett speciellt bröllopskonto och skickat ut kontonumret i ett infobrev, så gästerna kan sätta in pengar när de vill och hur mkt de vill, samt kan välja om de vill vara anonyma eller inte. Bra, tycker vi. :)

• minstingen

Det var ett bra tips att öppna konto, kan man skicka ut önskan om det i efterhand tro? Eller ska man bar tala om det muntligt i så fall?

• Fröken Larsson

Om ni redan har sagt att ni önskar er pengar så ska det väl fungera fint att skicka ut info om hur ni skulle vilja ha gåvan i efterhand. :)

• minstingen

Ja det är ju klart...

Den klänningen du har i galleriet är helt underbar! Ska du ha något liknande på DAGEN? :)

• Karga81
    minstingen skrev 2008-03-15 18:50:19 följande:
    Hej alla!När man önskar sig pengar i present, hur gör man då?Vi har sagt att vi helst vill ha kontanter (låter girigt ; )) efter vi skickat med en dikt som vi inspirerats av från bröllopstorget. Men hur gör man? Vi hade tänkt ha en låda men var ska den isf. stå? Vem tar ansvar för den på kvällen?Har ni några förslag?
    Vilken var dikten ni inspirerats av?
  • Fröken Larsson
    minstingen skrev 2008-03-15 19:41:28 följande:
    Ja det är ju klart...Den klänningen du har i galleriet är helt underbar! Ska du ha något liknande på DAGEN? :)
    Jepp, precis en sådan (fast några storlekar större *host*) hänger i min garderob nu! *skuttar upp och ner*

Det blir säkert bra hur du än väljer att ordna det praktiska kring pengagåvorna! Lycka till med det!
  • minstingen

Vi inspirerades av flera stycken och la till lite själva. Såhär blev det:
    Vi tänkte ge er ett litet tips
    på hur ni problem med bröllopsgåva löser vips
    Vi har tänkt och funderat
    och vårt innehav av husgeråd studerat
    Vi har redan brödrost, tallrikar och vasar
    och allt annat man kan tänkas behöva i klasar
    Man kan snabbt konstatera
    att vi inte behöver mera
    Vår högsta önskan är att på bröllopssemester resa
    men efter bröllopsfinansiering är våra bankkonton ganska glesa
    Vi skulle därför hellre mottaga
    ett litet bidrag till denna saga
    Vill du hjälpa oss att vårt bröllop extra förgylla
    lägg då in en slant så att vi vår önskan kan uppfylla
    I lådan som finns under dagen att fylla
    För många bäckar små
    gör att vi en resa kan få

Vi hade ju som sagt tännkt att ha en låda...

• minstingen

Fröken Larsson skrev 2008-03-15 20:00:53 följande:

Jepp, precis en sådan (fast några storlekar större *host*) hänger i min garderob nu! *skuttar upp och ner*Det blir säkert bra hur du än väljer att ordna det praktiska kring pengagåvorna! Lycka till med det!
    Härligt! Tack ska du ha för hjälpen...
    Lycka till själv
  • 20080301

Vi hade en kista på ett bord där våra gäster la kuvert i med deras gåva i.

• minstingen

Vem tog hand om den då? Det är mest det jag tänker på....

• jizz
    minstingen skrev 2008-03-15 19:19:17 följande:
    Hej och tack för svar...Vailket bord har ni spargrisen på då? Är det där ni sitter eller vid värdparet?
    Vi kommer ha ett litet separat bord tror jag.
  • Aleta

Be någon som det är ordning och reda på att se efter den. (Och sm inte har något emot lite ansvar.)

• JuniBruden6

våran toastmaster skriver ihop ngt att Brudparets önskan är att få trädgården iordning o önskar sig lite bidrag till det,,,,,typ ngt sånt skulle han skriva

• Embo81

Vi har oxå önskat oss pengar till resa och min mamma kom på ideén att vi ska (på någotvis som jag ännu inte listat ut) bygga ett flygplan som är tillräckligt stort för att "man inte ska kunna stoppa det på sig" (inte för att jag tror att någon skulle göra det, men det är ändå en bra slant som kommer hamna där) och som symboliserar vad pengarna ska gå till. Flygplanet ska alltså vara en spargris. Kan kanske tillägga att min sambo undrar om jag och mamma kom på idén innan eller efter vi delat på en flaska vin...hehe..

• minstingen
    Embo81 skrev 2008-03-16 09:41:15 följande:
    Vi har oxå önskat oss pengar till resa och min mamma kom på ideén att vi ska (på någotvis som jag ännu inte listat ut) bygga ett flygplan som är tillräckligt stort för att "man inte ska kunna stoppa det på sig" (inte för att jag tror att någon skulle göra det, men det är ändå en bra slant som kommer hamna där) och som symboliserar vad pengarna ska gå till. Flygplanet ska alltså vara en spargris. Kan kanske tillägga att min sambo undrar om jag och mamma kom på idén innan eller efter vi delat på en flaska vin...hehe..
    Hehe..vilken rolig idé, ska man kanske tvinga toastmastern att pyssla med?? Ett flygplan borde ju inte vara så svårt att bygga ihop?!!
  • Fröken rosa

Vi har skrivit med vårat önskemål om en "gåva till vår framtida bröllopsresa" på inbjudninskorten vi ska skicka ut. Där finns kontonummer med, så då är det smidigt och lätt för alla att bara sätta in den summa man önskar till det kontot. Den som sköter kontot, osv är vår toastmaster. På så vis behöver man inte strula med en massa pengar som ska förvaras på bröllopet, pengarna sitter tryggt och säkert på ett konto!!
    /Lycka till!

Svar på tråden När man önskar sig pengar...