"gravyrpenna"
Någon som vet vad jag kan få tag i en billig gravyrpenna? Ska gravera små glasflaskor till bordsplacering. Svärfar har en men har lånat ut den o minns inte till vem... Typiskt va?
Någon som vet vad jag kan få tag i en billig gravyrpenna? Ska gravera små glasflaskor till bordsplacering. Svärfar har en men har lånat ut den o minns inte till vem... Typiskt va?
Ja jag vet, ärligt så vet jag ju inte om jag kommer att fixa det. Verkar vara svårt :). Men ska träna på vanliga flaskor först.
Jag vill oxo gärna se resultatet!
Tänkte göra små glaslykter som bordsplassering och har planerat att skriva namnen med en "glas-penna" i guld från Panduro, fast resultatet blev inte alls så bra som jag hade tänkt, kan jag kanske gravera istället??
Vilken färg har din penna? Är det svårt att skriva snyggt med den?
Jag har ingen ännu. Ska beställa en idag. Sambon ska kolla vilken som är bäst. Lägger in bild om jag får till det annars rapporterar jag :)
den är svår att lära sig så testa på glas du kan slänga sen. men när man lärt sig så är den rolig att andvända.
om du har kompresso så rekomendra jag dig att blästra istället, blir så mycket snyggare=) clase olssons har en bläster pistol för 99 kr
lycka till
AJFC:
Kan du förklara lite närmare hur det fungerar?
Tack för tipset AJFC ska fundera på saken, eller köpa båda delarna kanske o testa mig fram
AJFC: Lät intressant med blästerpistol! Hur funkar en sån? Eller snarare, hur tunna linjer kan man göra och vad använder man att blästra med? Sand eller något annat pulver? Skräpar det ner mycket?
AJFC: Aha! Det låter som ett utmärkt användningsområde för min överdyra skärmojäng (själva schablonerna).
okej... de här e kanske en dum fråga jag vet=)
Men tror ni man kan gravera in en text/symbol på en Ipods baksida med en gravyrpenna?
Claes Ohlsson har. 189:-
Lady Lovelylock skrev 2008-03-17 20:35:48 följande:
tror jag håller mig till gravyr. Jobbigt att klä en massa småflsaskor :)