• Nessan

Hjälp! Problem med Word...

Hjälp mig!

I ett par dagar nu har jag "brottats" med word som har fått för sig att stänga ned sig självt efter att jag hunnit skriva max 2-3 tecken. Det gäller inte word generellt, utan bara ett visst dokument. Jag har provat att kopiera innehållet och skapa ett nytt dokument, men tyvärr följde problemet med. Tyvärr är ju detta ett dokument med en text jag behöver jobba med, så om nån känner igen detta och vet vad man kan göra, snälla hjälp!!!

• Svar på tråden Hjälp! Problem med Word...
  • Kallt kaffe

Det osar verkligen Microsoft. Inte för att detta hjälper dig men byt operativsystem till MacOs, så mycket bättre.

Annars kanske du kan kopiera in texten i ett textdokument (.txt) och skriva klart det där och sen mecka med det i office igen. Kan ju alltid testa en ominstallation eller en uppdatering av office. Jag vet dock inte om detta fungerar.

Lycka till

• Nessan

Tack för att du svarade!

Jag sökte runt lite på webben efter svar också (har såå tröttnat på att det inte går att jobba i dokumentet) och märkte ganska snart att jag inte var ensam om problemet (föga förvånande). Byta OS är tyvärr inte aktuellt, skulle det ske skulle det nog bli till Linux isf. Hittade dock samma tips som du nu kom med, att jobba i wordpad/notepad, som är mindre avancerat och därmed kunde funka bättre då det förmodligen berodde på något typsnittsfel. Jag kopierade hursomhelst över texten dit, och sedan in i ett nytt worddokument. Alla mina kursiveringar och fetstil, noter mm försvann visserligen, men än så länge har det nya worddkoumentet faktiskt inte stängts ned. Så nu försöker jag återskapa dess tidigare utseende också! Hoppas det fortsätter fungera, det är så frustrerande annars!

Svar på tråden Hjälp! Problem med Word...