• *Lilla M*

OT; present till handledare

Jag behöver hjälp med tips på en helt o-bröllopsrelaterad fråga. Jag läser till sjukgymnast och har precis varit ute på en rätt så lång praktik. Så klart vill jag tacka mina två handledare på något sätt.
    Jag ska baka en kaka till fikat till alla på arbetsplatsen, och så vill jag ha något mer till handledarna personligen.

Tidigare praktiker har jag gett påsar med finare, handgjord choklad. Inte så dyrt, mest bara en tacksamhets-vink...
    Nu är problemet jag råkar veta att en av mina handledare inte gillar choklad eller godis.
    Känns tråkigt att köpa blommor eller krukväxter.

Tips, någon??!

• Svar på tråden OT; present till handledare
  • Too Be  gift nu

Kanske några fina ljus, badsaker finns ju också i fina förpackningar,former och lukter.
    Eller kanske något gott vin och ost?

• Nessan

Kanske en kokbok (låter trist jag vet, men det finns många fina som är specifikt inriktade på olika saker som tex thai, italiensk, desserter, choklad, jordgubbar...)

Eller en annan liten bok, finns ju såna där som heter typ Tack och liknande.

Biobiljetter?

• Nessan

Eller en fruktkorg inslagen i cellofan. Gillar de the eller kaffe kan man stoppa i lite sånt med. Brukar gå att köpa färdigt på teaffärer!

• *Lilla M*

Kokbok och fruktkorg låter lite dyrt, jag menar något helst under 100:-. Men ljus skulle kunna vara bra! Bra idé! Fler?

• *Lilla M*

Och handledarn som inte gillar choklad är fransyska och verkar ha väldigt bra koll på vin och ost, så det vågar jag mig inte på....

• Nessan

Klassiskt för de man inte vet vad man kan ge för något är ju
    ljus
    ljusstakar/värmeljushållare
    skålar

Vill man (och har lite tid) kan man göra ett eget fruktfat. Köp ett fat (tex bambufatet Hultet på IKEA), cellofanpapper och köp frukten själv på närmaste matbutik (annanas ser alltid snyggt ut i såna kompositioner) och arrangera och slå in det i cellofanet. Har själv tänkt ha de som gå bort-present snart och jag tror inte det blir allt för dyrt.

• Nessan

Åh, nu kom jag på en sak! Vad använder de till kaffefikat på jobbet? Kanske egna kaffemuggar vore nåt till handledarna?

• junikul08

Nån fin handkräm... är de sjukgymnaster kanske de jobbar mycket med händerna..

Svar på tråden OT; present till handledare