gravid, bröllop före eller efter?
Jag är gravid Vi hade planerat att gifta oss i sommar. Men nu vet vi inte hur vi skall göra.
Vad tror ni blir bäst? bröllop när man är gravid eller senare när barnet är fött?
Jag är gravid Vi hade planerat att gifta oss i sommar. Men nu vet vi inte hur vi skall göra.
Vad tror ni blir bäst? bröllop när man är gravid eller senare när barnet är fött?
GRATTIS!
Hur långt gången kommer du vara när det är bröllop? Jag kanske skulle tidigarelägga det någon månad om det är aå att du kommer vara höggravid när ni gifter er...
står mycket om hur himla jobbigt de e att va gravid. misstänker at du väntar dit första barn.
kan ju säga hur jag hade de. så du får höra lite olika varianter.
va illa mående 3 ggr, skulle upp o jobba kl 4 på morron o jobba 10 tims pass me en buss pendling på 1½ timme me 3 buss byten.
hade lite foglossning problem vid 5 månad. krävade att jag inte gick o bar på saker. men kunde gå bra, lite pingvin gung men annars ok.
under min sista månad va jag på tosselilla, hoppa på hoppkudde åkte vattenkana. åkte karuseller, va på malmöfestivalen till kl 1-2 på natten i flera dagar i sträck.
min hela förlossning me aktiva värkar vara i typ 5 timmar.
så en graviditet kan va väldigt olik den andra.
o tror inte att lite ont här o där om de nu skulle va så, hade kunnat förstöra en B-Dag.
+ att du o mannen slipper fixa en del pappersarbete för att ni inte e gifta..
visst är det individuellt och många mår väldigt bra men när man planerar en sån här stor dag som det faktiskt är och att man kommer vara i farten i många timmar kan det ända vara bra att vara beredd på att man kanske inte mår så bra.
jag hade pga min värk inte orkat med ett bröllop jag har 400 m på ica och klarade inte knappt av att gå dit fram och tillbaka
STOR GRATTIS!!
vad roligt att ni ska ha barn!
alla graviditeter är individuella! det beror ju lite på hur långt gången du kommer att vara. det är stor skillnad på att gifta sig i juni alt augusti!
när jag var gravid var jag sååååå inne i det! vagnar hit å dit, babyskydd, kläder ja ALLT!
för mig hade det varit svårt att planera ett bröllop med. det är verkligen två av de störta sakerna man kan vara med om i ett liv och man ska verkligen hinna njuta av dem båda.
vi fick barn november -06 och ska gifta oss i sommar. den planeringen passar oss jättebra då sonen nu är mer självgående och vi kan lämna bort honom bröllopsnatten.
jag hade inte heller orkat vare sig under graviditet eller efter då det är så mycket hormoner och mycket som händer med korppen. men alla är olika och vissa känner knappt av att det är gravida!
gör det som känns bäst för dig, men klart att det blir viss förändrig kan jag tänka mig i hur man gör. tex kanske ta ett alkoholfritt bröllop eller nåt sånt.
själv har jag hela tiden sagt att jag vill kunna skåla i champange på mitt bröllop, och så blir det!
men som sagt jättegrattis och lycka till!
Jag är gravid i 5 månaden och ska gifta mig om några veckor (kommer vara i typ v28). Hade från början tänkt mig ett höstbröllop i september 08 men valde april istället när vi fick reda på graviditeten. Vi tyckte det var viktigt att gifta oss innan barnet kom, vi hade ju redan bestämmt att vi ville gifta oss och det kändes väldigt konstigt att behöva skjuta på det eller ställa in. Vi har bara fått positiva reaktioner från släkt och vänner.
Jag mådde dåligt första månaderna med trötthet och illamående men det har tack och lov gått över och nu känns det bara bra, känner av foglossning så jag behöver ta det lungt men det är inga problem att balansera "barninköp/planering", bröllop och flytt (vi ska flytta 1 maj då vi inte får rum i vår lägenhet när vi blir en till). Livet är helt enkelt underbart just nu och jag skulle inte vilja ha det på nått annat sätt!
Lycka till!
tack alla
Det blir att gifta sig före bebisen kommer.
Här är en som kommer gör tvärtom!
Jag har BF den 17 maj och ska gifta mig den 12 juli
Kände att jag och mina nära och kära får ta det som det kommer! Får ju göra det bästa av situationen och hoppas på det bästa!!
Jag hade inte gift mig när jag var gravid, men det är eftersom jag blev väldigt sjuk. Hade mycket vatten i kroppen och foglossning tidigt. Sen extra sjuk på slutet.
Vad jag inte hade gett för att vara perfekt gravid
När barnet närmar sig året har man ju ändå nära o kära som kan hjälpa en.
Jag är Gravid nu och ska gifta mig i August.
kommer att vara i ca månad 6 då.
Det är så olika hur man är som person. Vi bestämde oss för att gifta oss när bebisen kommit och nu är jag mammaledig och planerar för fullt. Vid bröllopet kommer sonen visserligen att vara 1 år och 2 mån så det är ju ingen bebis då.
Så, jag skulle säga utifrån mina erfarenheter antingen före eller en tid efter. Ej som höggravid och ej som nybliven mamma.
Lycka till!
Ja, före är ju inget alternativ för dig direkt Dumt skrivet av mig men jag tänkte lite fel.. I början är ju också ett alt men man vet ju aldrig om man mår dåligt eller så och det kanske inte är nån höjdare på sin bröllopsdag.