Nu har jag frågat...
....brudtärnorna...OJ va glada de blev!Himla skoj att de reagerade så!
Hur har ni tänkt er ert bröllop...Ska ni ha best man, tärnor, näbbar?
Vore kul och höra hur ni andra tänkt att göra
....brudtärnorna...OJ va glada de blev!Himla skoj att de reagerade så!
Hur har ni tänkt er ert bröllop...Ska ni ha best man, tärnor, näbbar?
Vore kul och höra hur ni andra tänkt att göra
2 tärnor
2 marskalkar
2 brudnäbbar
Vinnaren,
det blir säkert jättebra, bara man själv är nöjd!
Vinnaren, om du tycker att ditt brudfölje är "fel", kolla då mitt:
5 brudtärnor - brudens syster +4 bästa vännerna
1 best man - fästmannens bästa vän
1 brudnäbb - fästmannens dotter
Vi har tre tärnor och tre best men. Eller... 1 maid of honour, 1 best man, 2 tärnor och 2 marshalkar.
Visst är det härligt när man frågat och de blir så glada!
Min m2b och jag blev nästan osams igår om huruvida det är Bestman eller Marskalk han ska ha. Alltså inte att det ska vara olika på något sätt utan diskussionen var helt enkelt vad han ska kallas.
Jag är lite så där "antiamerikansk" och tycker att marskalk är det korrekta svenska ordet.
Hur resonerar ni?
jag ska ha en tärna .. min lossassyrra .. finns bild på henne i galleriet. jätte söt.. hon vart hur glad som helst när jag frågade .. lite förvånad ;P haha
två brudnäbbar och två näbbar och kanske en tärna,
Vi ska bara ha två näbbar (våra söner)
Vi hade en marskalk, en tärna och våra döttrar som näbbar.
Äntligen är det min tur, så sött sagt av lilltjejen, vår äldsta sa alltid "vårt bröllop" och nu efteråt heter det inte "när mamma och pappa gifte sig" utan "när VI gifte oss" blir lika varm om hjärtat varje gång hon säger det.
Vår då 9 mån gamla dotter ska vara näbb. Hur nu det ska gå till.
Jo jag vet väl vad regelverket säger men jag tror också att det är många fler brudgummar som har bestman än vad det är brudar som går in med pappa, dvs jag tror att man säger lite olika.
Därav min fråga. Men jag själv tycker precis som du att marskalk är ordet enligt svensk tradition.
vi ska ha
2 el 3 tärnor
1 bestman
våra 3 barn ska vara brudnäbb, näbb och blomsterflicka
Oj, det där var överkurs. Kan du inte förklara "brudnäbb, näbb och blomsterflicka" för en stackars okunnig typ?
1 tärna
1 marskalk
Sambons bror ville dock inte vara marskalk (han är lite knepig...), så nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra! Blir nån av hans vänner, men han har lite svårt att välja.
Näbb = liten pojke
Brudnäbb = liten flicka
Blomsterflickan = liten o går föra alla in o slänger blomblad på golvet framför
2 tärnor
1 best man
Pappa ingår i brudföljet då han följer mig in.
Hahahaha... Så har vi det också! När VIIII ska gifta oss! Hon har redan hittat sin blivande man som hon ska gifta sig med !! Han ska komma på bröllopet så vi får väl se vad som händer. Hon kanske blir gift på" riktigt"
Tack Hungran! Misstänkte att det var så...