• blomsterflicka

Goda pajer och prioger att ha på buffén? Era tips är guld värda?

Hej alla!

Vi ska ha egenlagad buffé på festen, och behöver därför era allra bästa tips på goda pajer och piroger (med eller utan recept) Gärna festliga varianter. Maten måste dock vara god att äta även efter infrysning.
    Jätteglad för tips!!! Jag känner mig vilse i buffédjungeln...

• Svar på tråden Goda pajer och prioger att ha på buffén? Era tips är guld värda?
  • lillP

kom på en till paj, den är min favorit! (finns i kokboken Under valnötsträdet). Paj med svamp, ruccola och västerbottenost

• kaifas

Har en kall kycklingpaj. Ska se vart jag har receptet.
    Den är underbar.

• Marsaphir Marlean

Räk och skaldjurspaj.

• bruden08

Västerbottenpaj passar till det mesta och är så god

• sanan

Hmm..det är ett recept jag själv har komponerat ihop..*ler*
    Till paj degen behöver du:125 g potaits (kokt pressad), 1.75 dl vetemjöl, 1/4 tsk salt, 50 g smör. Blandar ihop och pressar ut i en form. Förgräddar i 200grader i 10 min.
    Fyllningen: Balnchera ca 200 g brocolli. Skär ett paket bacon i bitar, hacka en lök och stek detta till att baconet är lite krispit och löken är mjuk. Fördela brocollin och bacon, lök bladnningen i formen med degen. Rör ihop 3 ägg med 2-3 msk creme fraishe, salta, peppra och ta i ett krm mald muskotnöt. Häll över äggstaningen och riv lite ost över. In i ugnen ca 35 min.

• sanan

Vi ska ha karelska piroger på vårat bröllop för mina föräldrar är från finland och alla som har testat pirogerna älskar dem! Fast vi mojsar ihop smöret och ägget så det blir äggsmör..*ler*

• Bluerose

Funderar också på att ha kareliska piroger, dom är ju så goda. Tack för alla tipsen. tar gärna emot receptet på kycklingpajen Kaifas

• blomsterflicka

Tack för alla svar!

Lite sugen på att testa de kareliska pirogerna!

• Fröken Fin

Har inte läst alla inlägg men min favoritpaj är rödbetspaj med getost, funkar fint att frysa. Sök på coop.se efter "rödbetspaj" så finns receptet där!

Svar på tråden Goda pajer och prioger att ha på buffén? Era tips är guld värda?