• enyaenya

Brudbukett från Euroflorist

Är det någon som har beställt brudbukett från Euroflorist? Behöver lite mer tips om det kan vara ett bra alternativ.

• Svar på tråden Brudbukett från Euroflorist
  • TigerLinn

vilken euroflorist butik?

• enyaenya

Jag tänker främst på de butiker som ansluter sig till euroflorist inom GBG. Ingen specifik butik, eftersom de buketterna man beställer på nätet är standard utbud.

• TigerLinn

aha då kan jag inte hjälkpa dig bor i andra ändan landet :D

• Nessan

Fast det är väl så att buketten man faktiskt får inte med nödvändighet kommer att se ut precis som bilden på nätet. Den blomsteraffär som får uppdraget att skapa den utgår ju från de blommor de har hemma. Det enda man är garanterad är att värdet blir detsamma.

• enyaenya

Okie. tycker att priserna ser väldigt bra ut där . Ett vanligt brudbukett kostar från 1200kr i GBG. Jag känner att när jag bara nämnde bröllop så kostar det extra. Det samma gäller ju bruduppsättning.

• convallaria

Visst fungerar det att beställa sin bukett via euroflorist, men som sagt, butiken har i uppgift att skapa en bukett så lik den på bilden som möjligt och ofta så tar inte internetmodellerna hänsyn till vilken årstid det är, och då kan det vara svårt att få buketten att se ut precis som på bilden.
    Därför, om man vet precis vad man vill ha i och har en bild av hur den ska se ut så är det bästa att gå in och pata med en florist i en butik för att inte råka ut för att kanske bli besviken på sin stora dag.

Att göra en brudbukett är ett hantverk, man lägger ner mer tid på den än med en "vanlig" bukett och man använder oftast även fler blommor. Men vad butikerna tar i pris varierar väldigt mycket, i stället för att binda buketten i hållare kan man få den bunden i handen med ett fint band om tex.

Svar på tråden Brudbukett från Euroflorist