• angelelen

Han ska fria,jag beställde ringen

Min gubbe ska fråga om förlovning,men han e så seg..
    Jag har visat han ringen jag tycker e fin,han sa att han ville beställa den så att det blir en överraskning..

Men jag tog saken i egna händer och beställde ringen själv..så är det avklarat iallafall..

För fråga ville han göra själv..nångång i sommar har han sagt.
    han tyckte det vore lite kontigt ifall jag beställde ringen och visst,jag håller med lite,men samtidigt så kan det behövas en liten spark där bak ibland=)..

Så hur göra nu så att han känner att det är HAN grej och jag inte tar över den..Jag sa att ringen kan man ju ha hemma så tar han bara fram den sen när det e dags..

Fel av mej??

• Svar på tråden Han ska fria,jag beställde ringen
  • bara jag

Hehe..ja, det är väl lite typiskt oss tjejer att inte vara tålmodiga nog. Det verkar som om det betyder mycket för honom att han skulle hämta ringen. Kan du inte låta han hämta den och ta fram den när det är dags?? Jag tror nog inte att han vill att du ska "puscha" fram till ett frieri.
    Lycka till!

• angelelen

bara jag- jo absolut det var min ide att han kunde ha den hemma o ta fram den sen när det e dags..jag har dock inte puschat honom utan bara frågat han om hur han vill göra,o inte riktigt fått ett svar.men jag e säker på att han nu vill för han började titta på ringar och fråga lite om man behöver ha samma o så..

*gaah* va tråkigt att vänta..3 år nu..

• angelelen

Nån annan som har synpunkter?

Grejjen min gubbe tycker känns obekväm är att jag betalt min ring eftersom den fanns på nätet..han tyckte han ska betala,för mej spelar det ingen roll dock..

• Merrick

Vi bestämde tillsammans kan man säga att vi ska förlova oss, och beställde ringar vi ville ha. För det är ju ganska viktigt att det blir rätt med ringar. Men jag tänker inte lägga mig i frieriet om det blir något sådant i framtiden... jag vill att han ska göra det helt på egen hand...är kanske lite traditionell på den punkten? Men jag vill bli överraskad och "swept off my feet" i ett eventuellt frieri...

• angelelen

merrick-ok,så ni har redan förlovat er och sen skall han gift fria?

Betalade ni era ringar var för sig menade du?

• Merrick

Nej, vi har inga direkta pengar var för sig, vi betalade från vårt gemensamma konto. Och vi bestämde tillsammans att vi ska förlova oss och gifta oss nån gång i framtiden, men han får fria när han vill...

• Godisråttan

Tror nog att du skulle låtit han köpa ringen men nu är det gjort!Om han hämtar den så kan han ju gömma den kkanske?och sedan ta fram den när det är dags. Jag förstår han dock att ddet känns fel när du betalar och beställer den occh han ska fråga...

• angelelen

godisråtten-jo,tack jag känner det också nu..men gjort är gjort..fast å andra sidan så kan jag ju ta en titt på den och skicka tbx den o låta han beställa den utan att han vet att jag beställt den=)..Krångligt..ringen är från 60 talet och är begagnad så den finns ej att se irl på guldfynd heller..vill ju inte bli besviken när han kommer med den ifall den inte e som på bilden..

Svar på tråden Han ska fria,jag beställde ringen