• Lolailola

ny övikstråd

Jag rekommenderar att köpa biljetter innan.
    Förra året när jag var där som gäst hörde jag att dom som inte hade biljetter inte fick något häfte, det kom många fler besökande mot vad dom räknat med.
    Nu finns det runt 500. Men var där i tid.
    Förra året var det lååååååång kö plus spöregn
    Det kommer komma schema i tidningarna för att ni ska kunna se när det är shower.

• Lolailola

Man kan köpa biljetter hos alla som ska vara med på mässan.
    Typ Amica, scoretto (eller vad nu skoaffären heter) osv.

• Lolailola

nej, nej, kön var bara innan mässan öppnade. Tror jag.
    Självklart kan man komma när som helst.

sist jag fick höra så skulle det vara 3 olika shower, med en grand finale! men jag är osäker på vad som är bestämt nu.
    Jag är inte delaktig i showerna.

• Lolailola

Jag kollar på körschemat, och det ser tyvärr ut som om det är samma show. dom kanske inte lyckades få ihop 3st bra. (var kanske för mycket för modellerna att lära sig på så kort tid)
    Men jag ska förhoppningsvis se genrep på lördagkväll, så då kan jag berätta om jag vet mer.

• Lolailola

Nu har jag varit och förberett min monter till mässan.
    Scenen kommer bli så läcker! Tyvärr orkade jag inte stanna för att titta på genrepet.
    Men allt lutar åt att det är samma show alla tider.

Roligt ska det bli iallafall.
    Ni får jätte gärna komma förbi och säga hej
    (jag är Fotograf Laila Sandström)

• Lolailola

Eller näe! Nu ändrar jag mig.
    Läser körschemat för typ sjuttioelfte gången och hittar en till kolumn (blindstyre jag kan vara!)
    Och det står "grupp 1, grupp 2 och main show"
    Under varje står det olika låtar och olika företag som kommer komma in i olika ordning. Så det kanske ÄR olika shower.....
    Alla företag är med i alla 3 showerna iallafall men kanke med olika kläder/frisyrer/smycken osv.

Ni får tolka det som ni vill

• Lolailola

Tråkigt att ni inte gillade mässan, men jag måste tyvärr hålla med om showerna. Jag såg i o för sig bara sista, men eftersom jag ska gifta mig nästa år så vill jag oxå inspireras vilket jag inte alls gjorde. På tok för lite brud/brudgumms kläder!
    Jag ska försöka framföra era tankar till arrangören och hoppas hon kan ta åt sig och göra en bättre mässa nästa år.

• Lolailola

Vad jag hörde så hade sockerbagaren fått magsjuka, men då tycker jag att man skicka nån annan!
    Har ingen aning om hon hade frågat någon annan bagare, eller om dom inte ville vara med.
    Tycker ex att Festprissen skulle varit med men hon kanske inte ville. Det skulle verkligen behövt mer brudkläder!

(jag har tyvärr inte hört någon som tyckte det var bra shower)

Några fler bra tips?

• Lolailola

Tack vad gullig du är FruT 080808

• Lolailola

Vet ni vart man får tag på någon som spelar fiol?
    Mina bröllopsplaner har äntligen satt lite fart och jag vet vilken ingångsmusik jag vill ha och då passar det inte med orgel, utan fiol eller nåt annat stråkinstrument.

Svar på tråden ny övikstråd