Förlovning i Köpenhamn - tips o ideér efterfrågas!!!
På fredag är det den stora dagen för mig och min sambo!! Jag och min älskling ska förlova oss.
Vi har mer eller mindre bestämt tillsammans att det är på fredag vi ska växla ringar. Vi ska hämta upp ringarna efter lunch på fredag och sen har vi bokat hotellrum i Köpenhamn där vi ska spendera kvällen och natten. Vi har redan sagt och bestämt att vi ska gifta oss nästa år så man kan säga att vi redan är förlovade. Det som fattas är hela ringmomentet... 14/3 kommer bli vårt förlovningsdatum.
Dock har vi inte riktigt bestämt om det är han eller jag som ska ställa den stora frågan. Jag är ganska traditionell av mig så egentligen vill jag att han ska göra det men samtidigt har jag märkt att han vill att jag ska göra det då han tycker det känns jobbigt av diverse anledningar... Även då jag hoppas att han kommer gå ner på knä på fredag så förbereder jag mig på att det blir jag som gör det istället. Frågan är nu bara hur jag ska göra det hela?! Jag skulle vilja ha tips och ideér på mysiga och romantiska sätt att göra det på. Finns det kanske något ställe i Köpenhamn som är mysigt? Än så länge så är följande inplanerat:
* Lyxigt hotellrum bokat i centrala Köpenhamn (med bubbelbad)
* 100-150 röda rosor beställda som ska vara placerade över hela rummet vid ankomst (detta vet min sambo inget om)
* Champange inhandlad
Vi har pratat om att boka bord på någon mysig restaurang och äta 3-rätters. Dock är inget bord bokat än då jag inte är helt 100 på hur kvällen ska se ut.
Snälla tjejer kan ni hjälpa mig med förslag på hur kvällen kan se ut... Jag börjar bli riktigt nervös men samtidigt längtar jag så sjukt efter att få ringen på mitt finger.