• Tant Doris

Är flickorna alltid näbbar?

Gäller främst er med egna döttrar.

Är det någon som har en dotter (i lämplig ålder förstås ) som INTE ska vara brudnäbb, utan sitta/stå med någon i familjen som en "vanlig" gäst?

Det verkar inte vara så vanligt. Är det brukligt att en 5-åring alltid är brudnäbb?

Vi ska ha ett litet bröllop, utomhus, och vi funderar på om vår dotter "bara" ska få stå med någon av mina systrar som gäst. Kan tillägga att vi ej heller ska ha någon tärna eller marskalk.

• Svar på tråden Är flickorna alltid näbbar?
  • Waersta

Våra barn ska bara vara "gäster". De är 3 och 5år.

• kentfantast

Ärligt talat har jag själv inte varit på något bröllop alls där man har haft näbbar. Jag skulle inte lyfta på ögonbrynen om brudparets barn stog i bänken med en släkting.

• Millie84

Våra barn (både bonusar + gemensam) ska vara "gäster" och får sitta med far-/morföräldrar i kyrkan. Sen kommer de vara med på foton och så innan som en del av brudföljet, men "slipper" stå med framme i kyrkan. Den minsta kommer bara vara 15 månader då och kravlar ändå bara runt :)

• Fiafis

Jag har tänkt att våra barn 3+5 år ska gå med fram i kyrkan men förväntar mig inte att de ska stå kvar där framme sedan. De kilar nog ner till mormors knä eller nåt istället

• stinakina

Vår son kommer att vara 1½ år på bröllopet, min kusins flicka är ett halvt år äldre, jag funderade i en nanosekund om inte de två kunde vara finklädda och gå med oss, men insåg på engång att det är omöjligt, de är ju i den åldern då de gör lite som det faller sig in, de följer inte manus om man säger så..

Så vår son får sitta, vrida sig, åla, krypa, och skrika i moromors knä i stället!!

• Trisen

Jag har ett bonusbarn på 5 år som vi hade tänkt att skulle sitta med sin farmor. Men sedan så började hon hela tiden fråga vem som skulle hålla i mitt släp. Jag svarade att det skall släpa i kyrkan och att jag sedan sätter upp det på en knapp. Därefter sa hon: jag har sett på tv att små brukar strö blomblad på altargången. Så höll hon på i veckor...

Man såg att hon så gärna ville vara delaktig. Så tillsist frågade jag om hon vill vara ringbärare. Hon går in med oss och ser till att ringen kommer till bestman och sedan får hon gå ner till farmor. Hon sken upp som en sol

• grabbarna

våra som kommer vara 2 och 5 kommer gå före oss in men sedan kommer dom sitta med mormor och morfar..

• ullstumpan

Våra barn (3 år och 5 år) gick före oss in men satt (nåja 5 åringen satt) men sin farmor och farfar under hela vigseln. Farmor och farfar hade två tablettaskar som mutor.. ;)

Svar på tråden Är flickorna alltid näbbar?