• TigerLinn

Kvälls Tankar

hej alla glad här inne.

jag sitter här coh funderar och klurar på en kalkyl och får hjälp med den i andra trådar. ju mer hjälp jag får så inser jag att vi kanske ändå kan komma tillskott i sommar (KANSKE)

ett problem som tyvärr finns i våran närvaro är min m2b svägerska.

hon har gjort allt för att förstöra mellan oss i ca 1 år. på oliak sätt jag har inte förstått hur allvarligt det varit och i vilken utsträckning för än i november 2007 då min m2b som normalit inte säga mycket sällan höjer rösten och han undviker bråk slog näven i bordet och sa STOP han berättade allt för mig vad hon gjort (det spelar ingen roll exakt vad hon gjort mne hon har försökt separera på oss fast hon bor 20 mil bort) anledningen till att han inte sagt exakt vad hon hållt på med spelar ingen roll heller just nu.

de som är mina kvälls tankar är just nu att hon inte kan bete dig hon är snart 40 år och jag är inte ens 25 och alla som vet om detta säger att jag betyder mig mera moget än hon (inte för att skryta vill bara nämna det) hon han inte ens beta sig som folk de gånger vi "måste umgås" typ jul och större familje helger. detta är tråkigt då min m2b älskar sin bror och jag och hans bror kommer bra överrens.

min fråga är. om det blir bröllop.

vad ska vi göra? jag känner just nu spontant att jag inte skulle vilja med med henne alls. då jag skulel gå på helspänn ochvänta på henne elakheter hela min bröllops dag. samtidgt kan jag säga till min m2b att jag itne vill ha med henne (vet att han skulle förstår) men kan man göra det med tanke på dessa omständigheter?

innan ni kriterserar fråga om saker ni anser er behöva veta för att kunna ge ett bra svar..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-10 20:39
    om någon tycker att vi måste bjuda henne.
    kan vi sätta henne längre från familjen? vill inte ha henne nära mig själv vill helst slippa se henne så mycket de går.
    eller msåte hon sitta brevid min m2b bror som hon är gift med?

• Svar på tråden Kvälls Tankar
  • KazoLoz

Tja det ar ju tradition att inte satta gifta par bredvid varandra (forutom brudparet da). Sa visst kan du satta din elaka svagerska sa langt bort ifran dig som mojligt (typ nara dorren vid toan...) Om ni sen har nan gammal slakting som ar lite for glad i spriten, kand for att ha riktigt trakig bords konversering (typ hur man lagger parkett, toa rensning osv) sa kan hon ju fa honom till bordet...
    bara ett forslag ;0

• 2008-08-09

Skrämmande likt min situation...
    En nära kusin till mig har en pojkvän som öppet hatar min m2b, fast han inte ens känner honom speciellt väl..
    Vi vet att det bara handlar om avundsjuka från den där pojkvännens sida, men det är iaf trist för min m2b, och han vill inte ha honom på vårt bröllop..
    Vet i dagsläget inte hur vi ska göra heller...det kommer bli väldigt knepigt i min släkt om vi inte bjuder med honom, och min kusin (hans tjej) vill jag verkligen ha med.

MEN, min m2b har iaf nu bestämt sig för att ställa denna A mot väggen och ifrågasätta vad han har emot honom? Sedan bara säga det, att om du så öppet hatar mig och verkligen inte kan bete dig vuxet så är det kanske bäst du tackar nej på inbjudan..

Så mitt råd är väl det, även om det är jättesvårt..
    Men ställ dig öga mot öga med henne och fråga vad skjutton du har gjort för att hon ska hata dig. Ge henne alternativet att antingen komma och bete sig som en vuxen människa ELLER tacka nej till att komma..

• TigerLinn

jo jag vet. att jag borde göra det. jag är i vanliga fall inte alls rädd för att ta konflikter elle diskutera.. det kan jag.

men vet att min m2b som inte gillar bråk eller diskutioner och som egentligen är konflikt rädd inte vill att jag ska göra någon större grej av detta nu när han äntligen slagit näven o bordet och bett henne lägga av.

risken finns ju att hon kommer vinkla allt som att det är någonting mellan henne och min m2b och att hon vill att han ska vara med. hoppas du förstår min tanke.
    känns lite som att det kanske gör mer skada än nytta?

kan vi inte bara skriva m2bs bror på inbjudan och om de frågar varför säga som det är och om det inte förstår det då kan man säga att hon är välkommen om hon uppför sig.

2008-08-09 skrev 2008-03-10 20:49:07 följande:

Skrämmande likt min situation...En nära kusin till mig har en pojkvän som öppet hatar min m2b, fast han inte ens känner honom speciellt väl..Vi vet att det bara handlar om avundsjuka från den där pojkvännens sida, men det är iaf trist för min m2b, och han vill inte ha honom på vårt bröllop..Vet i dagsläget inte hur vi ska göra heller...det kommer bli väldigt knepigt i min släkt om vi inte bjuder med honom, och min kusin (hans tjej) vill jag verkligen ha med.MEN, min m2b har iaf nu bestämt sig för att ställa denna A mot väggen och ifrågasätta vad han har emot honom? Sedan bara säga det, att om du så öppet hatar mig och verkligen inte kan bete dig vuxet så är det kanske bäst du tackar nej på inbjudan..Så mitt råd är väl det, även om det är jättesvårt..Men ställ dig öga mot öga med henne och fråga vad skjutton du har gjort för att hon ska hata dig. Ge henne alternativet att antingen komma och bete sig som en vuxen människa ELLER tacka nej till att komma..
  • TigerLinn

mmmm jo just bordsplaceringen kan hon inte gnälla över eftersom hon splitrade på alla par under sitt bröllop i somras.

men just nu känner jag att jag inte ens vill se människa så elak har hon varit.

KazoLoz skrev 2008-03-10 20:48:35 följande:
    Tja det ar ju tradition att inte satta gifta par bredvid varandra (forutom brudparet da). Sa visst kan du satta din elaka svagerska sa langt bort ifran dig som mojligt (typ nara dorren vid toan...) Om ni sen har nan gammal slakting som ar lite for glad i spriten, kand for att ha riktigt trakig bords konversering (typ hur man lagger parkett, toa rensning osv) sa kan hon ju fa honom till bordet...bara ett forslag ;0
  • 2008-08-09

Ja ni måste ju göra vad ni tror är bäst, svårt för mig att veta hur den här kvinnan är som person och så.
    Vi tror däremot att vi gör rätt i det här, för den här A är i själva verket en feg och töntig person, som är duktig på att snacka skit bakom ryggen, men väldigt rädd för att ta saker öga mot öga. Och sen vet ju vi vad det är han hakar upp sig på, och det gör ju saken lite lättare...vi vet liksom vad vi ska "angripa"..
    Till saken hör att hans tjej (min kusin) även hon har väldiga åsikter om allt och alla, däribland min m2b, så hon behöver nog få veta att jag inte accepterar att de ska gå omkring och snacka skit om oss, för isf har de inget på vårt bröllop att göra.

• TigerLinn

tack

2008-08-09 skrev 2008-03-10 20:59:02 följande:

Ja ni måste ju göra vad ni tror är bäst, svårt för mig att veta hur den här kvinnan är som person och så.Vi tror däremot att vi gör rätt i det här, för den här A är i själva verket en feg och töntig person, som är duktig på att snacka skit bakom ryggen, men väldigt rädd för att ta saker öga mot öga. Och sen vet ju vi vad det är han hakar upp sig på, och det gör ju saken lite lättare...vi vet liksom vad vi ska "angripa".. Till saken hör att hans tjej (min kusin) även hon har väldiga åsikter om allt och alla, däribland min m2b, så hon behöver nog få veta att jag inte accepterar att de ska gå omkring och snacka skit om oss, för isf har de inget på vårt bröllop att göra.
  • MrsThurhagen

Jag hoppar in här... Tycker inte man ska behöva bjuda någon som varit sån mot en till sitt bröllop!! Aldrig skulle jag göra de...

• TigerLinn

okej... jag vill inte som det är nu.
    visserligen kan saker ändras tills vi ska gifta oss vi har inget datum nu bara jag som hoppas till sommaren.. :)

MrsThurhagen skrev 2008-03-10 21:41:44 följande:
    Jag hoppar in här... Tycker inte man ska behöva bjuda någon som varit sån mot en till sitt bröllop!! Aldrig skulle jag göra de...
  • MrsThurhagen

Det är ju en dag att minnas för livet! Med dom amn älskar osv... Så känner jag. Man ska vara omgiven av de man VILL ha där

• TigerLinn

mmm kanske bara blir att bjuda hans bror... vi ser väl hur det blir den dagen

MrsThurhagen skrev 2008-03-10 21:51:06 följande:
    Det är ju en dag att minnas för livet! Med dom amn älskar osv... Så känner jag. Man ska vara omgiven av de man VILL ha där
Svar på tråden Kvälls Tankar