• Tant Doris

Ledsen på min m2b :-(

Usch å fy å blä vad han är genomtråkig. Vi har precis börjat vår bröllopsplanering och i princip allt jag säger eller föreslår tycker han är jättehemskt/tråkigt/vägrar att göra. T.ex

- han vill inte stå och "fåna sig" vid någon bröllopstårta
    - han vägrar att dansa en enda dans (Ha! Tror du att jag går med på nåt sånt? var hans kommentar)
    - han vill inte ha någon bröllopssvit eller liknande (är ju onödigt eftersom han vill festa hela natten).
    - han vill inte leka några pinsamma lekar
    - han förstår inte varför man vill göra sig fin

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst...

I pricip så vill han ha någonting med: heavy metal-tema, sprit sprit sprit och sen inget mer.

Någon som har det likadant? Några uppmuntrande ord?

• Svar på tråden Ledsen på min m2b :-(
  • Mumriks blivande fru

Åh, det låter jättetrist!! Lite får man väl kompromissa, men det gäller ju honom också. Om det gör dig glad så kan han väl "ställa upp" på en dans eller en skära upp tårta tillsammans. Har ni pratat igenom det innan ni bestämde er för att gifta er? Vilket typ av bröllopt tänkte ni ha? Ni kanske kan enas om något mittemellan?

Fast jag vet hur svårt det är. Nu har jag som tur är en kille som tycker att det är ganska kul med allt sånt, men det är himla svårt att enas för man vill ju så mycket.

Det kommer säkert blir bra! Huvudsaken är ju att ni blir gifta och får vara tillsammans :)

• bruden08

fy så tråkigt förstår om du är ledsen...
    en liten fråga hur gammal är han? för det låter väldigt barnsligt att uttrycka sig som honom

• Miss Blue

Tråkigt!!
    Vill han verkligen gifta sig??? Om han gått med på det får han väl ta sig i kragen lite! Allt kan ju inte vara på hans villkor - ni är två om detta!!!!! Är han blyg och tycker det är jobbigt att stå i centrum eller?!?!?
    Stå på dig
    KRAAM

• matildaochniklas

Låter inge kul! Ni får nog prata igenom det för att se vad ni vill med dagen och försöka hitta en lösning som passar er båda.
    Lycka till!

• Fröken förväntan

Jag tycker att det låter som att han är orolig över att göra bort sig på något sätt... som om han tror att hans vänner eller ngn annan ska tycka att han är töntig, eller nåt, om han dansar en brudvals(med tanke på kontrasten till heavy metal). Det är min tolkning. Så försök luska ut VARFÖR han inte vill göra något av dessa saker. Ni måste ju båda känna att dagen blir som ni vill ha den och då får man kompromissa... som med resten av livet när man delar det med någon
    Kram kram och lycka till.

• Tant Doris

Ja, han är blyg.
    Ja, han är rädd för att göra bort sig.
    Ja, han är rädd för att folk ska tycka att han är fånig.

Jag känner honom väldigt väl (vi har varit tillsammans i snart 16 år) och jag tror att en del bara är ett spel för galleriet.
    När dagen väl kommer så kommer han att uppskatta det mesta.

Vi brukar kunna kompromissa om det mesta, och tycker mycket lika. Tror att det blir så till slut med bröllopet också.
    Min plan är att planera mycket i smyg och sedan presentera färdiga förslag för honom. Då behöver han inte bry sig lika mycket (vilket han uppskattar) och jag får planera mer själv (vilket jag uppskattar till viss del).

• TigerLinn

jag är inte i samma sits men när vi planerade förr omgången
    så sa min m2b antingen
    - jätte bra gummen
    eller
    - njä jag vet inte.
    lite jobbigt men jag gjorde som du skrev kom men färdiga förslag och så fick han avgöra då ofta visade det sig att anledningen att han var negativ var att han inte kunde föreställa sig ett färsig förslag.

Tant Doris skrev 2008-03-10 16:08:56 följande:

Ja, han är blyg.Ja, han är rädd för att göra bort sig.Ja, han är rädd för att folk ska tycka att han är fånig.Jag känner honom väldigt väl (vi har varit tillsammans i snart 16 år) och jag tror att en del bara är ett spel för galleriet.När dagen väl kommer så kommer han att uppskatta det mesta.Vi brukar kunna kompromissa om det mesta, och tycker mycket lika. Tror att det blir så till slut med bröllopet också.Min plan är att planera mycket i smyg och sedan presentera färdiga förslag för honom. Då behöver han inte bry sig lika mycket (vilket han uppskattar) och jag får planera mer själv (vilket jag uppskattar till viss del).
  • Tant Doris
    TigerLinn skrev 2008-03-10 16:12:04 följande:
    jag är inte i samma sits men när vi planerade förr omgången så sa min m2b antingen - jätte bra gummeneller- njä jag vet inte.lite jobbigt men jag gjorde som du skrev kom men färdiga förslag och så fick han avgöra då ofta visade det sig att anledningen att han var negativ var att han inte kunde föreställa sig ett färsig förslag.Tant Doris skrev 2008-03-10 16:08:56 följande:
    Jag lever på hoppet !
  • AnnaochHenrik

Ett tips: Jag och min karl har försökt få in lite av "vår" stil (han lyssnar bara på hårdrock, jag gör det en hel del även om jag har blandad musiksmak) i bröllopet men ändå hålla det traditionellt. Vi ska dansa vals till Nothing else matters och ha svarta tärnklänningar och svart tårta exempelvis. Om han känner att han vissa saker passar in på hur han är som person, kanske han kan ge med sig på andra saker?
    Se till att det blir ett lagom stort bröllop, som ni båda kan trivas med!

• Efter 11 år är det min tur

Min man var precis likadan när vi skulle gifta oss men jag gjorde som du föreslog att jag bestämde själv och la upp det på ett bra sätt,det mesta gick bra men när jag skulle köpa min klänning tyckte han jag kunde göra det på HM men där gick gränsen,han fick ge sig för en gång i mitt liv fick jag va prinsessa och det tänkte jag va....och han ångrar sig inte en sekund,han kunde inte slita blicken från mig och sa 1000 ggr att jag var vacker
    Stå på dig!! Lycka till

Svar på tråden Ledsen på min m2b :-(