• Emilias mamma

Hur stor budget?

Ni som kommer har runt 40 gäster, hur stor budget har ni?

• Svar på tråden Hur stor budget?
  • Hannsing

Vi kommer ha ca 65gäster och hade tänkt en budget på 30 000kr men den spriker så vi säger numera 40 000kr. Vi ska ha buffe och lite enklare mat. Resa ej inräknad, men allt annat.

• Hannsing

menar att budgeten "spricker"

• Tussigumman

Har inte en exakt siffra på budgeten ännu. Men festlokal med mat, m.m. är bokad för 1200:-/kuvert. Ca 70 gäster leder till 84kkr för detta. Sen tillkommer kläder, hår, smink, smycken, bröllopsresa, övernattning, brudbukett, musik, trycksaker, etc. Mat, personal, vin till maten, dukning inkl. blommir på borden ingår i priset på lokalen. Så under 100kkr hamnar vi ju inte!

• bruden08

95 gäster och vi har ingen budget men det landar väl på ca 90 000-100 000 kr

• stinakina

Vi kommer förhoppningsvis vara 65-70 personer totalt.
    Vår budget blir (om vi räknat rätt) 42000:-
    Men vi kommer att ha betalbar, en tjuga i baren..

Så strax under 40 tusen tror vi då.

Då har jag räknat med varenda femkrona, frimärken, papper,stämplar,kuvert,kläder, hår, ring, buketter,väska,diadem,underkläder,skor,tärnkläder, dekorationer, alkohol,catering,tårtor,trubadur mm mm

Vi kommer att ha förrätt, buffé, tårtan till efterrätt, fri dryck under maten, samt avec till tårtan och kaffe, bubbel innan....

• MissUnderstood

Vi kommer ha 65 gäster och kommer troligen få en budget på ca 90000:-. Men då får vi bidrag på 30000:- av min far och troligen något från svärmor också... Då är inte bröllopsresan inkluderad.

• Princess Nightingale

ca 90 gaster, klader, mat, ringar, allt utom resan MAX 50.000! Inte en chans att jag later den budgetten spricka

• ia7

Måste bara fråga har ni sparat alla dessa pengar eller äret lån?

• Princess Nightingale
    ia7 skrev 2008-03-23 07:16:43 följande:
    Måste bara fråga har ni sparat alla dessa pengar eller äret lån?
    Vi sparar. Skulle ALDRIG fa for oss att ta ett lan for att ha en storre fest. (Ett brollop i sig behover inte vara sa dyrt)
  • Emilias mamma

Vi har en budget på 20.000 och vi ska ha runt 40gäster, hoppas att den håller

Svar på tråden Hur stor budget?