• 26juli2008

Hjälp! Hur ska vi göra nu?

Vi ska gifta oss till sommaren, närmare bestämt den 26 juli. Det är vår dag, vi blev tillsammans 26 juli och vi förlovade oss 26 juli och därför känns det rätt att gifta sig då!

Nu till vårt problem. Vi fick reda på idag att min pojkväns bror ska ha barn i augusti, när i augusti vet vi inte riktigt. Så nu är frågan, ska vi ställa in bröllopet eller köra på som vanligt? Det finns ju en viss risk att brodern och hans familj inte kan vara med. Sen är det inte säkert att dom kommer att vilja komma så nära inpå förlossningen då dom bor 40 mil bort. Vi ska ju ha ett litet bröllop med bara föräldrar och syskon närvarande så det känns ju som om man vill att dom ska komma. Men samtidigt vill vi inte gifta oss något annat datum, det är ju vår speciella dag har alltid varit och kommer alltid att vara! Väntar vi ett år och gifter oss den 26 juli 2009, så är det en söndag och det känns ju inte riktigt lika roligt. Så ska vi gifta oss en lördag får vi vänta till den 26 juli 2014!! Det känns ju väldigt långt in i framtiden för nånting som vi vill göra nu! Sen hade ju vi tänkt börja göra barn efter bröllopet, så vi kommer kanske att ha en liten nästa år och då får vi ju skjuta på bröllopet ett år till eller som sagt vänta till år 2014?

Sen en annan aspekt är ju att vi ar ju planerat för att gifta oss i år, så allt är ju redan klart! Till och med ringarna är beställda och där står det ju den 26 juli 2008!

Hjälp, hur skulle ni ha gjort?? Kört på och hoppas att brodern och hans familj kan komma eller skjuta upp bröllopet för att vara säker på att dom kan komma? Eller skulle ni till och med ha bytt datum för att kunna gifta er i sommar? Men att byta dag känns inte så roligt, 26 juli är ju faktiskt ?vår? dag! Hjälp, det är ju så svårt!!

• Svar på tråden Hjälp! Hur ska vi göra nu?
  • Thailand 08

Kör på som planerat! Ni har redan graverat ringar och allt.Lycka till

• Tooticki

Jag skulle bytt dag och gift mig i sommar, tycker inte att datum är så viktiga, det viktigaste är väl att gifta sig med den man älskar!?

• ia7

Om ni kommit så långt som datum i ringar mm tycker jag absolut ni ska fortsätta de förstår säkert...

• Skonie

Ett alternativ är ju att ni kommer till brodern.. Men ni kanske kommit för långt i planeringen för att byta plats eller har någon speciell anknytning till platsen ni valt.

• Bluerose

Gift er på er dag och hoppas på det bästa. Finns ju andra sjuhus med med förlossning ;)

• 26juli2008

Tooticki: för oss är datumet viktigt, det är ju därför det har uppstått problem nu! Det är ju vår dag, vi gör alltid speciella saker den dagen, så därför känns det som att gifta sig är väldigt speciellt!

• 26juli2008

Skonie: vi pratade om det, men alla utom brodern bor ju där vi ska vara! Sen så får både min farmor och min mormor och morfar problem att komma då dom inte kommer att orka med att resa så långt!

• fru Bruhn

Det är ju ERAT datum och ERAT bröllop. Klart att ni ska välja den dagen.
    Nog kan din M2Bs bror med "fru" komma till er på bröllop. I värsta fall så finns det väl sjukhus där ni bor oxå. Kör på, dom förstår nog säkert erat val. Det är ju ERAN SPECIELLA DAG:
    Lycka till!!

• Skonie

Ja, då blev det ju dumt åt andra hållet :/

Vi har utspridda familjer och har helt enkelt valt att lägga bröllopet mitt emellan så alla får åka :)

• 26juli2008

Bluerose: vi tänkte också lite i dom banorna, men det känns som om det är att kräva för mykcet! Vet inte själv om jag skulle vara så sugen på det i den situationen!

Hur vi än gör känns det som om det kommer att bli problem!! Om det inte vore för datumet, så skulle vi flytta bröllopet (trots att allt är bokat och klart!). Men flyttar vi bröllopet, så blir det minst ett år framåt i tiden! Och det har vi väl egentligen ingen lust med!

Svar på tråden Hjälp! Hur ska vi göra nu?