• Långö2008

Sjuk under bröllopet???

Bara undrar om det är någon som faktiskt varit riktigt sjuk på sin bröllopsdag?? Ex 40 graders feber eller magsjuka??

Hur löste sig det???

• Svar på tråden Sjuk under bröllopet???
  • tonårsmorsa

Vet en som åkte in akut på sjukhus kvällen före, men bröllopet blev av som planerat ändå.

• bara jag

Min kusin hade världens magknip hela kvällen!! (Nog bröllopsnerver) men hon bet ihop trots alla odds...fattar inte hur hon bar sig åt för hon såg jätteglad ut hela kvällen..

• Thailand 08

En brudgum bröt benet under kvällen,när festen nästan var slut.dom fick ha picknic på sjukhuset dagen efter

• Fröken förväntan

Min svägerska halkade på släpet när hon röjde loss på kvällen och fick en spricka i armen... men det märkte hon inte förrän dagen efter!
    (Gissar att blandningen av eufori och alkhol dämpade smärtan )

• ullstumpan

Jag hade halsfluss under mitt bröllop med hög feber. Jag kände av det dagen innan, så jag fick en tid hos läkaren på vårdcentralen. Jag sa som det var att jag måste stå på benen imorgon eftersom jag skulle gifta mig. Han ordinerade en hel del värktablett och pencillin.. ;)På bröllopsdagen var jag inte helt okey men jag lyckade hålla mig pigg under hela dagen och kvällen. Lite alkohol kunde jag dessutom dricka sa läkaren.. :)

• be happy

Ofta blir man sjuk först efter bröllopet eftersom man håller uppe en viss stressnivå under bröllopet som håller "sjukan" på plats, sen dagen/dagarna efter, när spänningen och stresshormonerna försvinner då bryter förkylningar mm ut! Därför det kan va lite surt å åka på bröllopsresa direkt efter bröllopet!

Tyvärr hade inte ullstumpan den turen, men det är väldigt vanligt att det är så....

• MatchlessLady

Fy vad trist om man skulle bli sjuk på sin bröllopsdag... Funderade också på vad som händer om vigselförrättare eller präst är sjuk/blir sjuk med kort varsel, på bröllopsdagen. Någon som varit med om det?

• Hannesmamma

själv funderar jag på min knepiga mage. Jag får nog äta lite dimor för att vara på den säkra sidan.
    Lider av IBS som är ganska stressrelaterat för mig. Vill inte hastigt o lustigt under ceremonin behöva uppsöka toalett
    //Mvh Anna

• Busiga

usch jag har mitt om 2 dagar och jag känner ena sidan när jag sväljer... :( faan vil inte ha ont i halsen... om det blir värre så får dr kolla mig i morgon ... men grrr

• Miss (snart mrs) A

Hannesmamma, förstår hur du känner dig! Stress och mentalt... bara tanken på att du kanske måste gå kan ju riskera att trigga det. Käka havregrynsgröt med linfrö till frukost - det gör underverk med magen. Har själv samma problem och mår kanon av det. Ett par råa morötter om dagen har också fungerat riktigt bra för mig! Fast det tar ett par veckor innan det börjar verka så sätt igång och testa - allting är ju värt ett försök!

Svar på tråden Sjuk under bröllopet???