• Umbrien Juli 08

Bröllopsresa i present

Hej!
    Jag ska gifta mig med min italienska pojkvän i sommar. Bröllopet äger rum i Umbrien/Italien i juli och vi skulle vilja att våra gäster bidrar till vår bröllopsresa som present. Jag skulle vilja, tillsammans med inbjudan, skicka med ett separat ark med nǻgon fin text där det framgår vad vill önskar i present. Eftersom det kommer folk både från Italien och Sverige är det enklast om de har möjlighet att sätta in pengar på vårt gemensamma konto - har ni några bra tips på hur/vad jag kan skriva utan att det verkar "fräckt". Tycker det är jättesvårt.
    Jättetack på förhand :)

• Svar på tråden Bröllopsresa i present
  • bara jag

Men ska gästerna från Sverige ta sig till Italien? Isåfall kanske deras bidrag till er vore att närvara med er på er dag? Annars är det kanske för mycket begärt...eller?

• lycklig78

bara jag skrev 2008-03-09 12:36:43 följande:

Men ska gästerna från Sverige ta sig till Italien? Isåfall kanske deras bidrag till er vore att närvara med er på er dag? Annars är det kanske för mycket begärt...eller?
    Så tänkte jag med. Men man kan kanske skriva att den bästa presenten är om de vill närvara vid ert bröllop. Är det ändå någon som vill ge present, så önskar ni er bidrag till bröllopsresa....
  • Umbrien Juli 08

Jo, det är klart de tar sig till Italien med vi bjuder på övernattning för alla inbjudna utöver middag och open bar. Skulle jag åka på bröllop utomland skulle jag vilja ge present ändå..

Svar på tråden Bröllopsresa i present