• dreams

Vi har beslutsångest! Vad skulle ni säga...?

om att brudparet vill öppna sina presenter hemmets lugna vrå dagen efter bröllpet? Skulle ni ta illa upp? Vi önskar oss "bara" resepresentkort, fast vi vet att minst två st av gästerna inte ger oss det utan något annat.

Tacksam för era tankar och åsikter!

• Svar på tråden Vi har beslutsångest! Vad skulle ni säga...?
  • tonårsmorsa

Själv föredrar jag att få öppna presenterna i lugn och ro. Inte skulle jag som gäst heller bry mig om vad andra gett, eller att mina gåvor visas upp för andra.

• Zilba

När jag gett bort en present så är den just det -bortgiven. Vad sedan händer med den anser jag mig inte ha något att göra med.
    Öppna när ni vill!

• vintergården

håller men fullständigt, hos oss blir det inget presentöppnande. Jag vill lägga den tiden på mina gäster istället. Vi har önskar oss pengar, så det känns lite sniket att öppna "bara" för att se hur mkt vi fick =)

• dreams

Ni skriver ungefär det vi tänker...

Bara hoppas gästerna ser det på samma sätt...

Tack tjejer

• Osqulda2

Jag håller med er alla. Jag tycker att presentöppning under själva bröllopet är ett gissel. Det finns roligare saker att göra, som att dansa eller umgås med sina gäster... Visst finns det alltid gäster som tycker att man ska öppna presenterna offentligt och som kommer att bli besvikna. TÄnk då på att det är ert bröllop och att ni ska göra som ni själva vill.

• 20080301

Vi öppnade våra kuvert men visade aldrig någon hur mycket som låg i, utan läste bara korten. Det var inget någon av oss ville göra men det var ett jäkla tjat. Blev skitjobbigt att öppna paketen som höde till kuvertet från mina föräldrar för min mamma (som gjorde sitt bästa hela dagen för att förstöra) hon hade köpt det enda jag verkligen inte ville ha...lakan....

• DanKat

Inte på något bröllop jag har varit på har brudparet öppnat presenterna under festen, och jag tycker bara det är bra. Känns som att det väldigt lätt skulle bli långtråkigt att stå och kolla! När vi själva gifter oss kommer vi också göra så att vi öppnar det dagen efter - ensamma! Vissa bjuder ju hem dom som vill vara med vid presentöppningen, men vi fastnade för ett tips som nån annan skrev här på BT om att öppna dom i sängen morgonen efter. Låter jättemysigt tyckte vi så så ska vi göra!

• weinlove

Låter mysigt att öppna pressenterna eller pressentkorten (som vi ska önska oss från ticket) i sängen morgonen efter. Men hur gör man om man är i bröllopssviten då?

• vintergården

varför inte öppna dom i soffan på kvällen med resterande bubbel (om det blev nåt kvar)

Jag var inne på att ha lysningskaffe 10-14 dagar innan vigseln men insåg att jag har för mkt idéer o för lite tid =)

lycka till

• Fenixx

dem flesta öppnar väl någon annan dag väl? slipper folk jämföra och om det tar lång tid..kan tröttna ut folk med.

• Thailand 08

Om ifall att vi får något på festen vi ska ha,så väntar vi med att öppna till dagen efter.Men vi förväntar oss inga presenter,utan önskar bara att alla inbjudna kan komma.
    Vi har ju redan gift oss i hemlighet

• stinakina

Vi bjuder in de som kan och vill dagen efter till festlokalen på lunch och paketöppning (vi ska ju ändå dit och plocka i hop och städa)

• Thailand 08

stinakina: det var ju en toppen bra ide!

• stinakina

Ja, det tyckte vi med, vi var inne på att bjuda på frukost, men kom på att vi ville sova ut så det fick bli lunch i stället!
    Thailand 08 skrev 2008-03-08 22:43:36 följande:

stinakina: det var ju en toppen bra ide!
  • lycklig78

Jag lovar er... Som gäst är det SKITTRÅKIGT att se på presentöppning. I alla fall tycker jag det. Min vän har saker som hon fortfarande inte vet vem de kommer ifrån....

• Munchkin

Vi kommer att ha öppet hus dan efter bröllopet " för nyfikna". Vi kommer att öppna presenterna då och så får de som vill se vad vi fått komma och fika och kika...eller bara umgås lite mera om de så vill :)

• Tooticki

Vi kommer inte heller ha presentöppning, ingen av oss gillar det. Vi öppnar presenterna hemma och sedan skickar vi tackkort.

• lyckligjävel

vi kommer ha fika vid festlokalen dagen efter, något som vi skriver i inbjudan. Då kan man öppna presenter inför de som väljer/kan stanna

Svar på tråden Vi har beslutsångest! Vad skulle ni säga...?