• Embo81

Bokat flera dagar!!

När jag ringde till pasters exp för att boka kyrka, var det fullt den dagen vi ville ha. Fick ta helgen efter... När jag sen ringde dit igen för att fråga en annan sak kröp det fram att ett annat par har bokat upp minst två lördagar i kyran "för att de inte riktigt bestäm sig än..." både den dagen som vi ville ha från början OCH samma dag som vi... dvs, vår dag kanske kan bli ledig.. Fattar inte att man får boka mer än en dag! Ska ringa dit på måndag och säga att de andra får ta vår bokning och att vi ska ha helgen innan!!!

• Svar på tråden Bokat flera dagar!!
  • Ankan80

Kunde de inte sagt det från början!!
    Bara jaga på!!!

• bara jag

Usch! Det var dålig stil. Du bör bli kompenserad

• Fenixx

men hallå vad dåligt av dem...

• FruRålin080808

Det känns ju fel av pastorsexpeditionen som går med på att de gör så. Då skulle man ju kunna boka upp fem helger i rad ifall att man skulle känna för det...Stå på dig och säg att ni är intresserade av "ert" datum och att de andra får boka helgen efter. De kan ju inte gardera sig...Då får man bestämma sig för ETT datum! Lycka till!

• pojomo

då får dom ringa å säga att det är ett par till som är intresserade så dom kan bestämma sig med en gång.

• Embo81

Får vi den dagen som vi egentligen vill ha, är lokalen som vi oxå vill ha ledig. 3900kr. Får vi ta den andra dagen är inte lokalen ledig och vi blir tvungna att hyra tält, köpa porslin osv pris 13000... grrr!!!

• nettan 2

Ja det låter konstigt att man får boka två dagar,då tycker man ju att dom borde ringt upp dom och hört ilken av dagarna dom skall ha för det finns andra som är intresserade.hoppas du får den dag du vill.

• IdaÄlskarLennart

själv har jag hittat en lokal för 500kr med porlin och allt, då behöver jag inte ens diska själv !! =)

men jag skulle aldrig betala 13000kr för att hyra tält å de, varför bokar ni inte upp helgen före ni ville ha, eller kanske 2 helger efter????

Embo81 skrev 2008-03-08 12:35:50 följande:
    Får vi den dagen som vi egentligen vill ha, är lokalen som vi oxå vill ha ledig. 3900kr. Får vi ta den andra dagen är inte lokalen ledig och vi blir tvungna att hyra tält, köpa porslin osv pris 13000... grrr!!!
  • Kakan Mascha

Vi har preliminär bokat två dagar, 25 oktober 2008 och den 14 februari 2009. Detta för att vi inte just nu kan bestämma oss för vilket typ av bröllop vi vill ha! Bor i Stockholm, så man måste vara ute i goood tid... Men de kommer ringa om/när någon annan frågar efter samma datum och om inte förr så måste vi bestämma dag då!
    Preliminär boka är ju ok, men fast boka - nä!

• Embo81

IdaälskarLennart -det är fullt för att ett annat par har bokat både den 16 och den 23 för att de inte kan bestämma sig...

Kakan Mascha Tycker det är helt ok att prel. boka, men att man bestämmer sig när de ringer från pastors exp och frågar vilket man vill, men paret i fråga visste inte vilket de ville och vet fortfarende inte, 1½ mån senare...

I vilket fall som har vi fått tag på en lokal nu som får fungera. Glad e jag iaf som slipper hosta upp 13000 för ett tält! :)

• IdaÄlskarLennart

ja, jag försåtr att du är glad att du slipper betala det men sammtidigt lite tråkigt att du inte kan ha den lokal och de datum som du i dina drömmars dröm vill ! =/

lycka till och hoppas ni i slutänden får de datum ni vill .. vilket datum och vilken månad vill ni gifta er och vilket datum blir det??

Embo81 skrev 2008-03-14 22:27:54 följande:
    IdaälskarLennart -det är fullt för att ett annat par har bokat både den 16 och den 23 för att de inte kan bestämma sig...Kakan Mascha Tycker det är helt ok att prel. boka, men att man bestämmer sig när de ringer från pastors exp och frågar vilket man vill, men paret i fråga visste inte vilket de ville och vet fortfarende inte, 1½ mån senare... I vilket fall som har vi fått tag på en lokal nu som får fungera. Glad e jag iaf som slipper hosta upp 13000 för ett tält! :)
  • Embo81

Ville haft den 16 augusti, men nu blir det den 23 istället,,, Ja, ja det blir jättebra såhär! Vi har iaf fått den kyrkan vi ville ha, nu gäller det bara att vi får rätt präst, sommarschemat var inte klart ännu. Men stör mig lite på att man får boka så som det andra paret gjort, mycket märkligt. När är din stora dag då?

• IdaÄlskarLennart

jag tycker de låter sjukt ! att man får boka som dom alltså.. !! jag blir ju arg då jag läser det..

min stora dag är den 17de augusti ! =)

Embo81 skrev 2008-03-14 22:37:17 följande:
    Ville haft den 16 augusti, men nu blir det den 23 istället,,, Ja, ja det blir jättebra såhär! Vi har iaf fått den kyrkan vi ville ha, nu gäller det bara att vi får rätt präst, sommarschemat var inte klart ännu. Men stör mig lite på att man får boka så som det andra paret gjort, mycket märkligt. När är din stora dag då?
Svar på tråden Bokat flera dagar!!