• FrökenK

Förlovningsringar

Får jag fråga vad Era förlovningsringar kostade?

vore intressant att se vad medel ligger på ungefär.

• Svar på tråden Förlovningsringar
  • Merrick

Vi gav 4000 för bägge, men då lämnade vi in "gammalt" guld också och jag hade en egen sten. Men hade vi inte egen sten eller gammalt guld skulle det blivit ca 13000 för bägge... Tur man kan betela med gammalt guld!! (Vi får dem idag, så bild kommer sen om nån är nyfiken)

• sokkerstruten

6000 kr för båda.. vitguld släta..

• 08agusti08

vi köpte båda för 750 kr

• Kärlek ger näring åt själen

Vi betalade 2200 för båda. Släta guld

• matildaochniklas

Nej, förresten. Vi gav 6000:-

matildaochniklas skrev 2008-03-11 15:02:44 följande:
    Vi betalade 8000 får våra, då var det halva priset för den mindre ringen. Bild finns i mitt galleri.
  • vit70

Vi förlovade oss för snart 13 år sen. Eftersom vi pluggade och inte hade så god ekonomi då blev det enkla guldringar. När vi nu ska gifta oss så har jag uppgraderat min förlovningsring så den ska passa vigselringen, den har blivit tjockare och bredare och sen har jag lagt ner 7st mindre stenar i den. Pris 4500:-

• f1bride

Håller med om att alla verkar ha dyra ringar
    Våra förlovningsringar kostade 1500 :- för båda i röttguld (trodde det var gult, men tydligen inte haha :-P ).

De var inte vanliga släta, utan som band med veck i mitten och småprickigt/gropigt runt om - inte slätt någonstans utom mitt i ringen!

• Joji

Ok, då slår jag till med detta: 12500! 6 mm raka, breda, 2.15 mmm höga med våra namn inpräntat på högkanten.

De är i Platina, därav priset. Vi ville undvika vitguldets färgändring...

• Joji

Host, måste tillägga att det är 12500 styck!

• 08agusti08

Joji skrev 2008-03-16 19:49:53 följande:

Host, måste tillägga att det är 12500 styck!
    herre gud det va den duraste jag har hörtallas om ....
Svar på tråden Förlovningsringar