• 3Maj08

Ni som betalt kläder, köper ni presenter också?

Vi har betalt halva klänningen, 600:- åt tärnan. Hon var med och valde den själv och det är en snygg aftonklänning som hon kommer kunna ha hela livet vid lite finare tillställningar.

Till Bestman ska vi sy upp en slips och köpa en skjorta, vilket blir ungefär samma summa, ca 600:-

Ni som betalar en del av kläderna köper ni oxå en "tackpresent" till tärnorna/bestman eller får de kläderna som present?

• Svar på tråden Ni som betalt kläder, köper ni presenter också?
  • Ickaflicka

Nej! Däremot har jag varit tärna själv och betalade min egen klänning, då fick jag ett fint smycke som tack!

• lycklig78

Det är svårt det där..

Min kompis som ska vara tärna vill nog inte använda klänningen igen, eftersom den är sage (grön), så jag betalar hela klänningen och övernattning på slottet. Det är värt 795:-.

• silvera

Vi köpte två tärnklänningar med matchande väskor och sjalar, samt hyran för en frockcoat, till marskalken. Sedan fick de varsin jättekorg med godis som tack. Tärnorna fick även taxiresor betalda, samt håruppsättning och makeup...
    Vår toastmaster fick en chokladask, och presentkort på teater eller opera, vad det nu blev...

• KIKKIHOLMBLAD

Nej, det var inte tanken, men funderar på att eventuellt ge tärna & bestman något litet.

• Afrodite76

Vi köpte deras klänningar, halsband och bukett. Tyckte att det räckte faktiskt.

• johansdotter

Vi har köpt tärnornas klänningar och sen får dom spa på bröllopsmorgonen med massage och frisyr tillsammans med mig.

• brudullis

köpt klänning blommor skor och håruppsättning det måste väl räcka?

• Fröken Figo

nej jag tror inte det blir presenter från oss...

tärnorna får klänningar och så bjuder vi på många tillställningar och middagar och bruncher under en helg. det räcker.

eventuellt har vi en middag med alla dem som tack... men inga prylar.

• Fru Diamant

Mina tärnor (3 stycken) får klänningar och blommor betalda. Om de inte vill använda klänningarna igen har jag sagt att de kan sälja dem, coh köpa sig något de vill ha.

• Fru Diamant

"och" ska det såklart stå

• 20080301

Vi betalade kläder och bukett till tärnan och det var vad hon fick, blev en hel del pengar bara på det.

• prd

Vi bet. klänning och blommor.
    Är det fel att ej stå för frisör och skor?
    Har hört att det är en ära att bara bli tillfrågad att vara näbb/tärna

• Äntligen är det min tur

Vi står för hår, smink.
    Lutar åt att betala klänningen också. Så får hon den som present.
    Örhängen har jag köpt i julklapp i julas.
    Skor får hon fixa själv.

• JohanoCissi

Vi har köpt klänningen till tärnan, men jag tror nog ändå att jag köper något litet till henne ändå. Hon bjuder på hotell natten innan bröllopet för hon vill att vi skulle bo på hotell innnan. Jag sa att vi inte hade råd iom alla andra utgifter och då bokade hon och betalade som en överraskning till mig. Så jag vill nog köpa nåt till henne. Hon har ställt upp MASSOR.

• JohanoCissi

Vi har köpt klänningen till tärnan, men jag tror nog ändå att jag köper något litet till henne ändå. Hon bjuder på hotell natten innan bröllopet för hon vill att vi skulle bo på hotell innnan. Jag sa att vi inte hade råd iom alla andra utgifter och då bokade hon och betalade som en överraskning till mig. Så jag vill nog köpa nåt till henne. Hon har ställt upp MASSOR.

• Lycka o Kärlek

JAg tror inte vi köper presenter till våra tärnor/näbbar och marsalkar. De är 4 st runt 10/11år och jag tror dom är nöjda ändå.

Fast hade vi haft lite mer pengar hade jag gärna fixat något. Har funderat på att köpa ett billigt fint halsband i silver tilll tjejerna om vi nu skulle köpa något. Men vad köper man till två grabbar på 10 och 11 år??? Det kanske finns halsband till dom med? Men det blir säkert en extra utgift på 600-800 kr i sånt fall...

Vår toastmaster och madam fungerar lite som tärna (maid of honor) och bestman, men sen har jag två andra kompisar som ställt upp otorligt mycket och hjälpt mig, nästan som två tärnor (maid of honors) de med... Tänkte nog bara göra några fina kort och skriva något fint som tack.

• hondafreak

De får kläderna, och vi har bara tänkt ge dem en flaska vin eller så.

• 3Maj08

Det blev ett smycke till tärnan och toastmaster iallafall Bestman får glida runt i limmo med brudgumen en timme så han får vara nöjd med det

Svar på tråden Ni som betalt kläder, köper ni presenter också?