Handla sprit i Danmark???
Någon som gjort det och märkt att det kanske inte lönar sig att åka ända till Tyskland för att köpa sprit, vin och öl till festen??
Någon som vet något om en stor matvarukedja i Danmark som heter Dansk??
Någon som gjort det och märkt att det kanske inte lönar sig att åka ända till Tyskland för att köpa sprit, vin och öl till festen??
Någon som vet något om en stor matvarukedja i Danmark som heter Dansk??
det lönar sig absolut att åka till tyskland... är du väl i danmark kan du lika gärna ta svängen till tyskland, mkt billigare...... =)
Att jag undrar är för att min bror jobbar inom ett företag som är grossit inom vin och han sa att bra viner oftast var billigare i Danmark. Därav frågan men tack för svaret!
jaha, mycket möjligt att fina viner är billigare, men allt de andra är billigare i tyskland =)
www.poetzch.dk ligger på gränsen, i padborg, alltså danmark, dit ska vi nästa vecka och räknar med att lägga ca 5000 kr på dryck + resa, dryck till 90 pers
Ja oja det tjänar man på.jag vart alldeles tossig då jag såg alla låga priser
sorry fel länk, här är den rätta www.poetzsch-padborg.dk/
Kanske är lite kinkig men jag vill ju gärna ha lite goda och bra viner om än lite dyrare men det finns säkert pengar att tjäna
Det roliga med matbutikerna i danmark, jag bor där, är att dom ibland har "rea" på vin och sprit. Dvs, ibland har dom jätte "fina" viner på "köp 3 betala för 2" & detsamma med sprit. Så du bör kolla upp sådnt INNAN du åker ner till Tyskland för ibland är det faktiskt billigare att handla vin och sprit i Danmark!
Om man inte vill åka så långt så finns det ställen nära Öresundsbron precis när man kommer över i Danmark där man kan handla vin, sprit och öl till hyfsat pris.
Drive In Bottleshop finns precis när man kommer över bron:
www.driveinbottleshop.dk/shop/index.php
Och om man åker en liten bit till kommer man till Field's (Skandinaviens största shoppingcenter) där det bl.a. finns massor av bra klädaffärer men också en stor mataffär, Bilka, som brukar ha billiga erbjudanden på vin. (www.fields.dk/default.asp&ListView=Alphabetic&StoreLetter=B&StoreID=138)
Sen finns det säkert andra ställen i Danmark som har bra priser också, men med dessa två ställen slipper man åka så långt.
Har en bekant som snart ska åka ner till Danmark och planerar att då be dem köpa med lite av drickat. Men vad tjänar man mest på att köpa där? Kan ju inte gärna be dem köpa med allt :)