• MrsC

Tips om kort bröllopsklänning

Jag ska gifta mig borgerligt nu i sommar och letar efter lämplig klänning. Jag är ute efter en kort klänning som är fin, den kan vara enkel men att det ändå syns att det är en brud som har den på sig. Färgen bör vara någon nyans av vit.

Någon annan som ska ha kort klänning på sitt bröllop eller som sett någon fin kort klänning någonstans?

• Svar på tråden Tips om kort bröllopsklänning
  • jennyfer

En lite lyxigare variant kan du hitta på Tekla (www.tekla.se). Hon gör jättevackra klänningar i siden. Modellerna är ofta väldigt enkla men de blir så otroligt fina i siden.

• Augustibruden 2008

beabride,

jätte fin o enkel!

• MrsC

Nu tror jag att jag hittat en klänning som jag gillar. Ska prova den igen på lördag med smakråd, men vill gärna veta vad ni tycker också.

Den är från Nixa och har som rosor på kjolen, finns i mitt bildgalleri.

• SaltKatt

gojane.com finns det massor med billiga klänningar. Inte alla som är fina dock, men jag kommer troligtvis att köpa en kort modell därifrån. (bild finns i galleriet)

• Smilgot
    MrsC skrev 2008-03-06 10:44:53 följande:
    Nu tror jag att jag hittat en klänning som jag gillar. Ska prova den igen på lördag med smakråd, men vill gärna veta vad ni tycker också. Den är från Nixa och har som rosor på kjolen, finns i mitt bildgalleri.
    Jättesöt, vad kostar den?
  • MrsC
    Smilgot skrev 2008-03-06 12:38:36 följande:
    Jättesöt, vad kostar den?
    Tack! Den kostar 3900kr.
  • Soon to be wed

Oh jag skulle precis tipsa om den korta Nixakläningen med rosor på den är ju suuuuupersöt

• Mamasnest

JAg har en i mitt galleri som jag ska ha. Fast jag ska ha champagnefärgad och med axelband.

• dimma

Som det redan skrivits så kommer det ju alltid massor med fina klänningar i vanliga butiker vid den här tiden på året. Jag hade tänkt mig en "vanlig", ljus klänning först, men sambon ville att jag skulle vara lite mer "brudig" än så. Såg att du redan fått tips om kik, men jag tipsar väl igen..
    Jag ska ha www.kikstockholm.com/brudn13.htm fast med kinakrage på toppen. Den är "jag" och lagom mycket bröllop. Jag gillar verkligen deras material och enkelhet.
    Ett annat tips är att leta upp en brudbutik med ett riktigt bra utbud av tärnklänningar, de brukar gå att beställa i någon vit nyans. Hilary Morgan och Bari Jay är ett par av mina favoriter. Men skynda dig ut och prova i så fall, om det skulle vara så att du hittar något som måste beställas!

Lycka till....

• dimma

Såg nu att du skulle prova nixas korta och ville ha synpunkter på det. Det kan du väl få - jag tycker den är söt. På tok för söt för mig. Men om du är en person som kan bära upp en sådan klänning blir det säkert jättefint!

• MIss R

Jag har oxå fastnat för korta brudklänningar... Har visserligen inget emod långa, med de korta känns bara så fria och avsappnade. Skönt att läsa att fler är inne på den tråden, har varit lite osäker om det är ok. Vigseln ska vara borgerlig och utomhus, så det talar väl för en lite ledigare stil. Men det blir nog runt 70 gäster, så den fär väl lov att gå under knäna iaf...

Gillar Nixas blommiga skarpt (8521), även om den är lite galen. Är mer inne på en mer plain modell tex Kiks ankellånga med båtringning (Audry), eller Hilary Morgans klockade i siden (20319), eller Forever youngs i 50-talsstil (37102). Alla dessa kan man byta/sätta dit ett eget band i midjan, vilket jag tycker ger en fin touch och som man oxå kan matcha till brudgummen.

I stockholm har de "många" korta brudklänningar på Bröllopskällan och Royal Högtidsklädsel.

• MIss R

Jag har oxå fastnat för korta brudklänningar... Har visserligen inget emod långa, med de korta känns bara så fria och avsappnade. Skönt att läsa att fler är inne på den tråden, har varit lite osäker om det är ok. Vigseln ska vara borgerlig och utomhus, så det talar väl för en lite ledigare stil. Men det blir nog runt 70 gäster, så den fär väl lov att gå under knäna iaf...

Gillar Nixas blommiga skarpt (8521), även om den är lite galen. Är mer inne på en mer plain modell tex Kiks ankellånga med båtringning (Audry), eller Hilary Morgans klockade i siden (20319), eller Forever youngs i 50-talsstil (37102). Alla dessa kan man byta/sätta dit ett eget band i midjan, vilket jag tycker ger en fin touch och som man oxå kan matcha till brudgummen.

I stockholm har de "många" korta brudklänningar på Bröllopskällan och Royal Högtidsklädsel.

• MIss R

• dimma

MrsC - hur har det gått idag?!??

Embo81 - jag har också sett den klänningen - jättefin!

MIss R - jag har också provat Audreyklänningen och den är ju helt underbar!! Den föll dock bort tidigt, av tre anledningar - för dyr, för opraktisk och att sambon inte gillar den stilen alls. Tyvärr.
    Forever Yoursklänningen har jag nog inte sett förut. Den var också fin, men jag gillar Kiks bättre - och sambon skulle avskytt båda lika mycket...

Jag valde till sist mellan en av Hilary Morgans klockade varianter och Kik 2-delat. Hilarys var billigare, men jag är inte så förtjust i tubmodell (ni fattar vad jag menar va?) som Hilarys var, så det blev Kik. De Hilary Morgan klänningar jag provade har jag för mig var i polyestertaft och inte siden-, helt klart skillnad i material gentemot Kik var det iaf!

Lycka till MIss R med klänningletandet. I år finns det ju faktiskt en del att välja på när det gäller korta klänningar - roligt!

• MrsC

Idag har jag köpt min brudklänning! Det blev inte den från Nixa som jag iofs tycker är väldigt fin, utan en i halterneckmodell istället. Foto finns i mitt bildgalleri.

Tack för alla tips!

• beabride

Super fin, den där blir toppen!

MrsC skrev 2008-03-08 16:27:17 följande:
    Idag har jag köpt min brudklänning! Det blev inte den från Nixa som jag iofs tycker är väldigt fin, utan en i halterneckmodell istället. Foto finns i mitt bildgalleri.Tack för alla tips!
Svar på tråden Tips om kort bröllopsklänning