• MrsC

Tips om kort bröllopsklänning

Jag ska gifta mig borgerligt nu i sommar och letar efter lämplig klänning. Jag är ute efter en kort klänning som är fin, den kan vara enkel men att det ändå syns att det är en brud som har den på sig. Färgen bör vara någon nyans av vit.

Någon annan som ska ha kort klänning på sitt bröllop eller som sett någon fin kort klänning någonstans?

• Svar på tråden Tips om kort bröllopsklänning
  • Saxiquine

Jag skall också ha en kort. Antingen precis till knät eller strax under.
    Har en modell i mitt galleri som ser ut på ett ungefär vad jag tänkt mig =)

• Maja1982

Vila har jättesnygga klänningar i vitt, champagne och rosa. Den vita är så fin att den skulle kunna vara en brudklänning!

• Saxiquine

Testade den rosa och den vita på Vila häromdagen, men på mig såg de felsydda ut, men det kan ju alltid en skräddare hjälpa till att sy om.
    För övrigt var modellen jättefin och de skulle få in ännu mer liknande modeller i ljusa pasteller nu det närmsta veckan =)

• potäten

Hej!

Jag hittade en fin kort vit klänning för 600 kr på en vanlig affär (BIK BOK). Spets med tyll under. Band i midjan. Tyckte jag såg en likadan på rean nyss (jag köpte min för några månader sedan.) Men nu kommer väl student-säsongen snart, då brukar det ju finnas gott om vita finklänningar i affärerna!

• 23augusti2008

Jag ska ocksâ ha kort klänning till mitt bröllop.
    Kika in i mitt galleri där finns modellen som den ska likna!

• MrsC

Tack för tipset, ska kolla på Vila om det kan vara något för mig. Jag hoppas också på att studentsäsongen kommer igång snart och att utbudet i affärerna blir lite större då.

• Augustibruden 2008

Lilly har en kort modell, tror även KiK har!

• jeslin

Någon som har förslag på kläder online som man kan kolla runt lite??

• beabride

Hej!
    Jag ska inte gifta mig i en kyrka så jag fastnade för den här klänningen från Ellos av alla ställen! Jag har köpt den och den passade perfekt. Jag har även köpt svart sidenband som jag tänker knyta under bysten, provade i helgen kände mig superchic!

• beabride

Hej igen!
    Ps. klänningen finns i mitt galleri.....

Svar på tråden Tips om kort bröllopsklänning