• Lady o Lufsen
    Äldre 3 Mar 21:30
    6212 visningar
    26 svar
    26
    6212

    Att en tråd tas bort...

    ...och inte bara stängs av för ytterligare inlägg- Vad beror det på?

  • Svar på tråden Att en tråd tas bort...
  • Lady o Lufsen
    Äldre 3 Mar 22:20
    #11

    ...dessutom undrar jag om JAG var den enda som inte fick upp en svarsruta efter inlägget utan det stod "Tråden avstängd för svar" hos mig i alla fall. Jag kunde inte svara?...men ytterligare två inlägg droppade in?

    Vad beror det på?

  • Pumpki­n
    Äldre 3 Mar 22:20
    #12

    Alltså om en tråd som spårar ur helt och verkligen inte är trevlig att läsa, då stänger vi den ju. Då kan vi egentligen lika gärna plocka bort den i och med att den då bara tar upp plats på servern, men än så länge vet jag inte om det har gjorts nån gång faktiskt. Förutom ikväll då

  • Pumpki­n
    Äldre 3 Mar 22:21
    #13

    Har faktiskt ingen aning, har skickat mail till Johan och frågat


    Lady o Lufsen skrev 2008-03-03 22:20:46 följande:
    ...dessutom undrar jag om JAG var den enda som inte fick upp en svarsruta efter inlägget utan det stod "Tråden avstängd för svar" hos mig i alla fall. Jag kunde inte svara?...men ytterligare två inlägg droppade in?Vad beror det på?
  • Lady o Lufsen
    Äldre 3 Mar 22:22
    #14

    ...med tanke på att det var jag som fick en "tillsägelse (en mildare form av varning)" och också kopierade det i tn i tråden så undrar jag.

    Lady o Lufsen skrev 2008-03-03 22:20:46 följande:


    ...dessutom undrar jag om JAG var den enda som inte fick upp en svarsruta efter inlägget utan det stod "Tråden avstängd för svar" hos mig i alla fall. Jag kunde inte svara?...men ytterligare två inlägg droppade in?Vad beror det på?
  • Lady o Lufsen
    Äldre 3 Mar 22:26
    #15

    Avstängningen verkar ju in facto HA fungerat men inte för alla då...
    Strange...

    Lady o Lufsen skrev 2008-03-03 22:20:46 följande:


    ...dessutom undrar jag om JAG var den enda som inte fick upp en svarsruta efter inlägget utan det stod "Tråden avstängd för svar" hos mig i alla fall. Jag kunde inte svara?...men ytterligare två inlägg droppade in?Vad beror det på?
  • Pumpki­n
    Äldre 3 Mar 22:28
    #16

    Japp, strange. Därför jag har mailat Johan

  • Lady o Lufsen
    Äldre 3 Mar 22:33
    #17

    Hmmm...ja, men vad bra att han får se över det och även kanske svara mig då!? Det skulle ju vara intressant att få vetskap...

    Tackar för dina svar

  • Efter 11 år är det min tur
    Äldre 4 Mar 10:10
    #18

    Jag undrar....jag har sett trådar som varit MYCKET MER påhoppande eller vad man nu vill kalla det men får den fortsätta så länge ingen anmäler?

  • Pumpki­n
    Äldre 4 Mar 10:14
    #19

    Så länge ingen anmäler (t ex någon av er eller någon av oss moderatorer) så händer inget med tråden, helt korrekt. Det är svårt för oss att hinna med allt som skrivs på BT, därför behövs det att medlemmar tar sitt ansvar och anmäler också


    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-04 10:10:52 följande:
    Jag undrar....jag har sett trådar som varit MYCKET MER påhoppande eller vad man nu vill kalla det men får den fortsätta så länge ingen anmäler?
  • Efter 11 år är det min tur
    Äldre 4 Mar 10:16
    #20

    Ok tack så mycket

  • Lady o Lufsen
    Äldre 5 Mar 10:06
    #21

    OM Johan nu har hunnit sätta sig in i saken så är alltså min kvarstående undran:

    Eftersom jag av er fick en "Tillsägning (mildare form av varning)" i en tråd för mitt uttalande som lydde
    "Vad trist att en mors uppfostran, sunt förnuft eller hyfs inte har lärt en att uppskatta vad man får- oavsett vad prislappen vittnar om" där anmälaren -och även ni då- måste ha utgått ifrån att det var trådstartarens mor jag syftade på, så beslöt sig Pumpkin för att stänga tråden för ytterligare svar.

    Hos mig stod det "Tråden avstängd för svar" men två ytterligare inlägg droppade in efter ganska många minuter?

    Pumpkin har då svarat mig att avstängningsfunktionen inte gick att "slå på" så då var tråden tvungen att raderas...

    Men avstängningsfunktionen FUNKADE ju tydligen hos mig, jag kunde INTE lämna något svar?

    Har det något att göra med min "tillsägelse"...att jag blev avstängd från att kunna svara men ingen annan?

    Av stor nyfikenhet så skulle jag vilja veta

  • Pumpki­n
    Äldre 5 Mar 10:09
    #22

    Jag har lämnat över frågan till Johan och han borde komma in och svara när som helst.

    Det jag däremot kan säga är att jag tvivlar på att det har med din tillsägelse att göra (och det var inte pga ditt inlägg som jag stängde/tog bort tråden), för hos mig var tråden också stängd (även om jag då har möjligheten att öppna den genom en knapptryckning).

  • Commun­ityans­varig
    Äldre 5 Mar 16:30
    #23

    Lady & Lufsen: jag ska be vår webbutvecklare titta på den tekniska sidan av saken, om det är några brister som kan ha gjort detta möjligt. Skrivstoppet verkar till exempel märkligt.

    Om du anser själva ärendet felbehandlat så får du överklaga det så tittar jag närmare på det. Mvh Johan

  • Lady o Lufsen
    Äldre 5 Mar 22:11
    #24

    Eftersom man har (eller kanske tar sig??) fri tolkningsrätt av det som skrivs så är det ju inte mycket att överklaga, anser jag...men det tekniska får du gärna meddela mig om när du får klarhet i det.

    Mvh Lady

  • Lady o Lufsen
    Äldre 10 Mar 22:45
    #25

    Något nytt?

  • Lady o Lufsen
    Äldre 19 Mar 09:49
    #26

    Ingen nytt än?

Svar på tråden Att en tråd tas bort...