• swordfish

Det här med vad man önskar sig....

... jag tycker det är jättesvårt! det känns så tiggigt att säga vad man önskar sig!! vi har ingen önskelista alls! vi har middag för närmaste familjen (ca 30 pers) sen en fest/öppet hus på kvällen. Vet inte vad man ska räkna att varje gäst kostar på kvällen... vi ska bjuda på all dryck, mingel/plockmat och trubadur.
    Egenligen önskar vi oss inga saker, för det har vi så mycket. Och att säga att man vill ha pengar... Nää det känns tiggigt. Sen är det ju förstås kul om man får något! så helt avsäga sig har jag inte lust med heller... Kanske något presentkort någonstans?
    Känner inte ni att ni "tigger" när ni säger att ni önskar er det och det eller pengar till bröllopsresan?
    Men jag känner likadant när det är födelsepresent och folk frågar vad jag önskar mig... Jag vill helst att man själv hittar på något!

• Svar på tråden Det här med vad man önskar sig....
  • L 76

när vi skickade ut inbjudningarna skickade vi även med en ramsa om vad vi önskar. vi har oxå ett fullt hus o två barn så vi önskade oss presentkort på ticket till en bröllopresa.

och vi har fått fina komentarer om den att de tycker den var fin så kändes det rätt bra ändå att ha skrivit den.

• jelikr

Jo jag känner lite så...lite tiggigt!!
    Samtidigt vet jag att folk vi bjuder vill ha med nåt och då ber jag hellre om en slant än att få en massa saker vi inte behöver.

Vi har skrivit på vår hemsida + att de närmaste vet om det:
    "Vi behöver inga presenter men om ni väldigt gärna vill ha med något ändå tar vi tacksamt emot ett bidrag till en resa och en ny vardagsrumssoffa. Korg för korten kommer att finnas."

Sen om nån har kommit på nåt smart och har med det så gör det ju inget..smile...det är ju alltid kul med överraskningar....

• bruden08

Vi kommer nog att ha önska oss lite saker nåt presentkort och kanske pengar. en del vill verkligen inte ge bort pengar och då är det ju bra om man har något förslag på något annat som man kan tänka sig vilja ha så man inte behöver få de däe krimskrams ljusstaken "missförstå mig rätt"

• Lady o Lufsen

Tänk på att man som gäst blir väldigt tacksam över att brudparet faktiskt specificerar sig vare sig det gäller presenter, pengar eller inget
    Då slipper man som gäst fundera så mycket själv...

Försök att tänka er in i rollen som gäst- visst skulle det vara en självklarhet att ha med sig någon gåva? Att då veta precis vad brudparet vill ha (eller INTE vill ha) underlättar ju, eller hur

• GME76   080802

Vi låter toastmastern informera de inbjudna vad vi önskar oss (bidrag till resa, presentkort) så vi slipper skriva ngt . Vi kommer ha en brevlåda eller liknande där man kan lägga anonymt om man vill. Sen får ju givetvis folk köpa vad dom vill men för de som inte vet så är det ju det enklaste.

Svar på tråden Det här med vad man önskar sig....