• Bambo
    Äldre 3 Mar 13:08
    9160 visningar
    20 svar
    20
    9160

    Hur firar ni påsk?

    Jag och killen åker land och rike runt (nästan i alla fall)
    Vi börjar med att på skärtorsdagen åka till min brors familj, där vi träffat upp mamma, pappa och min äldsta moster, badar spapool och äter gott. På långfredagens morgon åker allihopa till min yngre moster och hennes hundar och får (oftast även lamm). Där äter vi påskmiddag som består av fyllda ägg, sill, nubbesallad, räkomelett, osv. ett riktigt smörgåsbord helt enkelt. Sedan på påskaftons förmiddag skils vi åt, jag och killen fortsätter till hans föräldrar och är där till annandagpåsk då vi åker hem. Min bror och hans familj åker till hennes släktställe, mamma och pappa åker förbi farmor och farfar och sedan hem. Min moster åker hem till sig för att pyssla med sommarstugan.
    Så ser min påsk ut, den är mycket trevlig och när jag inte har deltagit i den har jag verkligen saknat den.

  • Bambo
    Äldre 3 Mar 13:18
    #12

    Mm, men den är rolig. Jag och killen har gjort denna variant i två år nu och bilresan från moster till hans föräldrar är så underbar, vi väljer lite konstiga vägar, stannar och njuter av Sveriges otroliga landskap och bara av att vara med varandra. Ser verkligen i framemot den.

Svar på tråden Hur firar ni påsk?