• Mamasnest

Gästbok på engelska med frågor till gästerna?

Är det någon som har sett sådana där gästböcker med frågor till gästerna på engelska. Det är lätt hänt att folk annans bara skriver grattis eller något så jag tänkte ha en bok där man fyller i lite mer. Eftersom vi gifter oss utomlands måste boken vara på engelska.

• Svar på tråden Gästbok på engelska med frågor till gästerna?
  • SusanneLee

Hejsan!
    Vi letar också. Vi ska gifta oss i Sverige, men ha ett antal utländska gäster. Jag Googlade lite och hittade den här sidan:
    www.guestbookstore.com/wedding.html
    Ska kika lite mer och återkommer om jag hittar något!

• SusanneLee

Hmm... Det är svårt att hitta någon bra gästbok med frågor i. Hittade en sida till, men vet inte hur bra den är:
    www.amazon.com/Wedding-Guest-Book-Record/dp/1861877315
    Man kanske får ta en tripp till England och se sig om efter en bra gästbok, eller helt enkelt köpa en "blank" gästbok och klistra in sina egna frågor?

• Mamasnest

Tack för tipsen, just de två hade jag också hittat.

Vi får googla vida

• Mamasnest

Oj, det skickades innan jag skrev klart.
    Vi får googla vidare och höras om om/när vi hittar något.

• Mamasnest

Jag tror att jag kommer att beställa den här: www.adlibris.se/product.aspx och sno några idéer, göra en egen layout, trycka den på lite hårdare papper, ta med pappren till bröllopet och sedan sätta in dem i en pärm när vi kommer hem.

• SusanneLee

Det skulle man kunna göra! Eller så köper man en bok på svenska och fixar en översättning av frågorna så att de icke-svensk-talande gästerna kan skriva i den med!

• Mamasnest

Men vi kommer ju inte att ha svenska gäster (förutom min mamma, hennes kille och min bror) på bröllopet så för oss tror jag att det är bäst att göra om det helt.

Svar på tråden Gästbok på engelska med frågor till gästerna?