• nettan 2

Morgongåva!

Hur fungerar det med morgongåva är det båda som skall ge eller är det bara tjejen eller killen?

• Svar på tråden Morgongåva!
  • Nalle Puh 40

Inte en aning, har oxå funderat på det

• Synthetic

Förr gav mannen kvinnan en på morgonen efter bröllopsnatten men numera ger även kvinnan verkar det som

• Juliazzb25

Jag fick morgongåva av min make och han fick av mig.

Kan inte vara mera än rättvist :)

• nettan 2

Förslag på vad man skall ge? Önskade du nåt speciellt eller var det en överraskning?

• AnnaochHenrik
    Synthetic skrev 2008-03-02 08:46:52 följande:
    Förr gav mannen kvinnan en på morgonen efter bröllopsnatten men numera ger även kvinnan verkar det som
    Ja, förr var det en trygghetsgrej. Kvinnan fick en gåva som skulle ge henne lite ekonmisk trygghet om mannen dog.
    Numera känns det som att de flesta par kommer överens, antingen struntar man helt i morgongåva, eller så ger båda varandra något.
    Min karl ska få ett fint armbandsur, det ligger inslaget och väntar på bröllopet
    Annars verkar det ju vara himla vanligt numera att bruden går till fotograf och tar lättklädda bilder på henne och ger mannen bilderna som morgongåva.
  • Synthetic

Min man får secret box och ett smycke med barnens namn på

• Synthetic

Smycket för att kunna visa andra att han fick något

• nettan 2

Hur mkycket lägger ni ner på en secret box?

• AnnaochHenrik

Vi kom överens om att lägga presenterna runt 2000 kr. Klockan jag köpt kostade exakt 2000, och blivande maken lär nog köpa ett smycke i samma prisklass till mig. Vi kom överens om en prisklass för att det skulle bli ungefär lika, inte så noga egentligen, men jag ville inte köpa något för 500 och sen få en present för 4000 av honom... Därav överenskommelse om prisgräns.

Svar på tråden Morgongåva!