• Thailand 08

Nu är jag antagligen gnällig...

...men jag är ledsen och besviken!
    Har fått gratulationer från makens bror,brorsdotter och svågerns ex fru,min mamma,kompisar och gamla jobbarkompisar tom från mitt ex (pappan till min minsta)
    min bror skickade ett mail,och alla ni goa tjejer som grattat här på BT :) MEN...svägerskan som är gift med min bror har jag skrivit till på msn hon har inte sagt ett ord,inte heller mina äldsta ungar på 21 0ch 25!!!
    Okej vi kom hem natten till torsdag,men ändå...går det inte att kosta på sej ett sms på bröllopsdagen?
    Jusst nu känns det som om jag bara skulle vilja flytta ner till Thailand tidigare än vi tänkt ( om ca 5 år)

• Svar på tråden Nu är jag antagligen gnällig...
  • Thailand 08

Jag vet inte! 21 åringen har sagt att min karl är det bästa som hänt mej...jag hade en idiot till pojkvän i 2 år innan min nuvarande och han misshandlade mej så jag och den minsta fick bo på kvinnojouren i 5 veckor tills jag hittade en lägenhet.
    Den jäkeln skickade sms inatt att jag var bäst och att han ångrat vad han gjort!! Hur f-n kan man göra så efter över 4 år???Han ha antagligen sett i tidningen att jag gift mej

• MAJ09

Jag tror inte dina barn menar illa. De har väl andra tankar.

Grattis från lilla mig!!!!!

• blivandefrularsed

Och du har personligen berättat det för dom? Utan att dom sa grattis??

• Thailand 08
    MAJ09 skrev 2008-03-15 20:27:13 följande:
    Jag tror inte dina barn menar illa. De har väl andra tankar.Grattis från lilla mig!!!!!
    Tack :)
  • Thailand 08
    blivandefrularsed skrev 2008-03-15 22:24:32 följande:
    [citat]
    Och du har personligen berättat det för dom? Utan att dom sa grattis??
    [/citat

japp, och det känns som ingen bryr sej..jag kanske bara är lite för känslig.Men festen ska dom komma på
  • blivandefrularsed

Ja, det känns ju lite kallt att inte få någon respons när man berättar något sånt. Om någon säger till mig "vi ska gifta oss" eller "vi har gift oss" så säger jag ju automatiskt GRATTIS även om jag inte känner personen i fråga direkt. Sa dom nåt alls (typ "ahaa") eller började dom prata om något annat??? Skumt. Måste ligga nåt bakom det isf...kanske måste dom "smälta" nyheten och planerar att göra nåt på festen???

Hur som helst tycker jag inte du är känslig. Skulle såra vem som helst.

• Thailand 08

Dottern hämtade oss,det enda hon sa var att vi inte var så bruna denna gången...sonen har jag inte träffat än,han frågade på msn om semestern hade varit bra.Min minsta sa grattis och kramade om oss direkt när vi kom hem och att det var skönt att ha oss hemma igen.Han döttrar tyckte vi var jättefina på korten

• fru Trul

Gud vad tråkigt gumman, jag tycker du ska berätta för dom att dom sårat dig å fråga varför dom beter sig så... Kan ju vara en naturlig förklaring bakom vem vet... (Alzheimers kombinerat med hjärntumör eller dylikt... )

• Thailand 08

fru Trul skrev 2008-03-16 13:10:39 följande:

Gud vad tråkigt gumman, jag tycker du ska berätta för dom att dom sårat dig å fråga varför dom beter sig så... Kan ju vara en naturlig förklaring bakom vem vet... (Alzheimers kombinerat med hjärntumör eller dylikt... )
    Misstänker att dom tjurar över att dom inte fick va med! men vi ska ju ha fest iaf.sonens flickvän fick tårar i ögonen när hon såg våra kort härom da´´n.
  • fru Trul

Thailand 08 skrev 2008-03-16 13:14:17 följande:

fru Trul skrev 2008-03-16 13:10:39 följande:
    Misstänker att dom tjurar över att dom inte fick va med! men vi ska ju ha fest iaf.sonens flickvän fick tårar i ögonen när hon såg våra kort härom da´´n.
    Fruktansvärt omoget av dina barn, men det var ju kul att din sons flickvän blev glad iallafall... En stor kram på dig gumman!
  • blivandefrularsed

Thailand 08 skrev 2008-03-16 13:14:17 följande:

fru Trul skrev 2008-03-16 13:10:39 följande:Misstänker att dom tjurar över att dom inte fick va med! men vi ska ju ha fest iaf.sonens flickvän fick tårar i ögonen när hon såg våra kort härom da´´n.
    Antagligen är det så och du ska se att dom ber om ursäkt sen när det går upp för dom hur dom har betett sig. Är du väldigt förvånad eller är detta en reaktion som du kanske anade innan ni berättade??

Skönt att ni fått några normala reaktioner! Låt inte detta förta er lycka! Ni ska ju inte få dåligt samvete eller nåt sånt. Håller med fru trul, prata med dom.

Kram kram
  • Thailand 08

Jag är väldigt förvånad faktiskt.Jag och 21 åriga dottern är bästa kompisar trots att vi är mor och dotter.Hion brukar säga till sina andra vänner att mamma är hennes " bästis"

• blivandefrularsed

Då förstår jag. Men det kanske förklarar hennes reaktion, om hon ser dig som sin bästa vän kanske hon känner sig sviken och lurad att du inte berättade för henne innan och lät henne vara en del av er dag..

• Thailand 08

jag berättade faktiskt för henne i vintras

• blivandefrularsed

Men vad sa hon då då?

• Thailand 08

hmm vi en aning onyktra båda 2 i telefon,jag ledsen o hon på väg till krogen,men iaf så hade hon redan räknat ut det när vi var på ikea mm.för att jag letade efter en vit BH + trosor.Du vet vi blondiner är SMARTA :)

• blivandefrularsed

ahaaa...man säger ju en del på fyllan...hon kanske inte trodde att du menade allvar om du var onykter och ledsen?? Och nya underkläder köper man ju ibland till alla hjärtans eller om man ska åka utomlands på kärleksresa Jag menar inte att säga emot en massa, men jag undrar bara om du är helt säker på att hon verkligen visste. Blir lite förvånad när ni står varandra så nära att ni inte har pratat om det sen fyllepratet och hon reagerar som hon gör. Det finns alltid en anledning och jag vill ändå tro att hon vill det bästa för dig och att hon borde vara lycklig åt din lycka osv..

Svar på tråden Nu är jag antagligen gnällig...