• Bröllopstokiig

Tips på bröllopssvit i Borlängetrakten!

Är det någon som har tips på bröllopssvit i närheten av Borlänge? Och är det någon som varit till Ulvshyttans Herrgård? Kan det rekommenderas????

• Svar på tråden Tips på bröllopssvit i Borlängetrakten!
  • Bröllopstokiig

Jag har varit vid Ulfshyttan Herrgård. Det är jättefint där. har ej sett rummen men i överigt verkar allt jättemysigt. Vi hade tänkt köpa en weekend där till mina föräldrar som firar 30-årig bröllopsdag nästa år. Har du hittat deras hemsida?

www.ulfshyttan.se

• Bröllopstokiig

Jag rekommenderar varmt bröllopssviten på Klockargården i Tällberg (ingår i kedjan Countryside hotels). Romantiskt så det förslår och naturen är sagolik:)

www.klockargarden.se

// Anna S

• Bröllopstokiig

Det där blev ju fel adress:) Gör ett till försök så att ni kan se det härliga hotellet.
    Rätt adress är således:

www.klockargarden.com

Lycka till!
    // Anna S

• Bröllopstokiig

Själv tycker jag att Ulvshyttans herrgård är lite sliten, annars är det fint där ute (uppvuxen nästan där).
    Vår bröllopsnatt firade vi på Hotell Galaxen. Ett ställe jag varmt kan rekommendera, trevlig personal, sköna sängar, god frukost och ångbastu.

• Bröllopstokiig

Tällberg är ju superfint. Dalecarlia har en jättefin bröllopssvit. Personalen är toppen och servisen enorm.

www.dalecarlia.se

• Bröllopstokiig

Det var ju Klockargården jag menade.
    Tack Anna Sandström
    Det är ju så många hotell i Tällberg. Lätt att ta fel?

• Bröllopstokiig

Jag rekomenderar varmt Bispbergs Herrgård strax utanför Säter. Det är vackert och jättetrevlig personal (ägarna själva).
    Vi firade vår bröllopsnatt och en till natt där 22/9 -01 och vi är mycket nöjda, funderar på att fira vår bröllopsdag där de komande åren.
    Vi bodde i ett härbre från 1870-talet vilket är gammalromatiskt och mysigt.

http://www.bispbergsherrgård.se

Lycka till
    Helén

• Bröllopstokiig

Jag menade naturligtvis att servicen var bra! Inte servisen *fniss*.

• Bröllopstokiig

Vi firade vår bröllopsnatt på hotell Winn i Falun. Det var en svit som hette Afrodite sviten och hade an åttakantig vattensäng speglar i taket och ångbastu på rummet, samt soffgrupp. Det var mysigt

• Bröllopstokiig

Vi hade vår bröllopsfest på Åkerblads i Tällberg. Tillbringade också bröllopsnatten där, i deras bröllopssvit. Vi är mycket nöjda! Himmelssäng, öppen spis, stor balkong med utsikt över Siljan. Åkerblads (eller eventuellt Tällbergsgården, de har som sagt var samma ägare) har också ett brudhärbre, men det har jag inte sett.

Om ni vill ha det mysigt och romantiskt är Tällberg definitivt rätt plats, det spelar nog ingen roll vilket av alla hotell ni väljer.

• Bröllopstokiig

Vi tillbringade en helg på Ulfshyttan förra hösten och det var suveränt. Jag har aldrig ätit så god mat i hela mitt liv och de som äger stället är så otroligt trevliga. Rummen var inte de mysigaste i världen men helt OK. Vi funderade lite på varför de inte fixat till resten av rummen när resten är så mysigt och det visade sig då att de nuvarande ägarna köpte stället förra sommaren. De skulle precis ge sig på att renovera rummen så jag kan tänka mig att de är jättefina nu. Jag kan varmt rekommendera Ulfshyttan och åker gärna dit igen.

• Bröllopstokiig

Hej
    Undrar om någon kan tipsa mig om ett fint hotell, gärna i storstan. Letar efter en lyxig svit med jacuzzi och hela baletten på rummet.

• Bröllopstokiig

Sorry!!!! det blev visst lite fel.... Annonsen hamnade inte riktigt där den skulle:)

Svar på tråden Tips på bröllopssvit i Borlängetrakten!