• Nalle Puh 40

Hur många friade på Skottdagen?

Hur många är vi egentligen som friade på Skottdagen?

Vore kul att veta...

• Svar på tråden Hur många friade på Skottdagen?
  • FruLi

Jag me!! och han svarade Ja, hämtade våra ringar i går , ville välja tillsammans,

• Del av drömmen

Här kommer en till som fick ett ja....
    Det blir bröllop 2009 då vi redan har fullt denna sommar med andras bröllop. O vi vill ha ett sommarbröllop ute så de är bara o börja planera!!!

• Blivande fru L

Jag friade också! Jag hoppas att det blir bröllop i höst/vinter, det hänger på om vi hittar något fint ställe att ha vigseln på. I "värsta fall" blir det först sommaren 2009, det känns som att det är så himla länge dit...
    Följde med spänning trådarna för tjejerna som skulle fria, blir kul att läsa hur det går för er.
    Lycka till allihopa!

• verohero

Jag med!

Vi har pratat om det ett tag nu så jag köpte champagne och 10 röda rosor och gjorde slag i saken när man ändå fick...
    Han blev uppriktigt glad och sa självklart!
    Jag väntar vår nr 2 i början på juni och jag har alltid velat gifta mig på hösten så det blir inte förrens i okt 09.
    Och då kanske man är i form igen...eller man har tid på sig iallafall

• Underbara ungar

Jag friade också på skottdagen!

Köpte ett par billiga ringar då sambon känner en guldsmed och så väntade jag tills gubben kom hem o åt lunch med oss.
    Sen gick jag ner på knä och sa ordagrant; Med barnen som vittnen, vill du gifta dig med mig?
    Han tackade JA o blev väldigt rörd och glad. Så nu ska vi gifta oss 090509.

• Zsarah

jag friade också, men fick ett svar som jag inte förstog om det var ett ja eller ett nej, men så nästa dag så kom han med blommor och frågade mej:P Så vi friade båda två till varandra, planerar bröllop till sommaren 09 så hinner man bättre planera och så hinner man gå ner i vikt efter graviditeten. kan inte banta nu då jag ammar..

• dragonfly80

Ja friade också. Hade skrivit en dikt och lagat en mysmiddag, han belv helt stum och överraskad men jag fick ett ja i alla fall. Dagen efter åkte vi och valde ringar.
    Har inte planerat bröllop ännu, måste spara först. Men förhoppningsvis inom 2 år.

• Perix

Jag friade på skottdagen, röda rosor, champagne, god middag och många levande ljus. Han svarade ja och bröllop blir det i november.

• RosaPärlan

Här e en till som gjorde det på skottdagen och han sa med JA! Jag bestämde mig samma dag att jag skulle göra det...så det blev hastigt o lustigt med att planera hur det skulle gå till....men de va nog bara ganska likt mig lite grann....bra blev det iaf!!

• Korfu

Hej alla lyckliga!
    Bra jobbat tjejer!
    Min sambo överraskade mig 2 minuter i 12-slaget innan det blev den 29:e.... Tror han var rädd att jag skulle hinna före.

Vi hade redan bokat kyrka och festlokal, så på ett sätt var det redan klart. Men att det skulle bli så romntiskt kunde jag inte drömma om. Han hade tänt en massa värmeljus i formen av ett STORT hjärta på golvet. Vi "steg in i" hjärtat och sedan föll han på knä.... svaret var självklart JA! Aldrig förr har jordgubbar och champagne smakat så gott!

Lycka till med er planering!

• hoppetozan

Hejsan! Jag var oxå en av er som friade...tyvärr fick jag inte ett lika lyckligt svar som ni fick...
    Jag fick ett NEJ som vanligt...
    Jag har friat sen den dagen vi blev ihop. Vi har varit ihop i 8,5 år , vi har 2 barn, torp och har varit förlovad i 4,5 år. Men han hittar alltid någon ursäkt för att slippa!!! Ibland är det ekonomi, ibland är det rädsla för vad kompisarna kan hitta på...Han har t.o.m. sagt att om vi gör det nu så har vi inget roligt kvar att göra resten av livet...
    Jag skulle gärna vilja ha en 50-årig bröllopsdag i framtiden, men det verkar inte som jag ens får uppleva pappersbröllop...
    Jag kommer aldrig ge up!!! Men jag önskar han kunde fatta HUR viktigt det är för mig!!!!
    Ha d jättebäst!!

• impala58

Jag friade 20 minuter över tolvslaget till den 29:e med en bukett röda rosor och ett kort. Fick först till svar:
    -Du är ju galen. (Med ett smile)
    - Tack, svarade jag och då frågade han vad han skulle ha svarat istället.
    - Ett ja vore ju trevligt...
    Ja, det är ju klart att jag vill, det vet du ju! Sen tog det dock ungefär en månad för oss att komma på datum och framför allt, var vi skulle hålla till.
    Däremot hade han nog svarat nej om jag hade velat ha ett stort bröllop med många gäster och hela baletten. Vi vill båda bara ha våra närmaste med och enkelt.

Svar på tråden Hur många friade på Skottdagen?