• Fröken Figo

Att dumpa vänner :-(

Jag har dumpat vänner förr (2 stycken i mitt liv) och nu ska jag dumpa en till "vän". Han är negativ till ALLT i mitt liv. Nya yrkesmöjligheter jag har (efter avslutad tuff utbildning), klädval jag gör (har gått ner i vikt, mår bättre och klär mig finare än förr) och nu även till bröllopet.

Det var droppen för mig. Han är avundssjuk på ALLT och jag vill inte ha honom där på min stora dag.

Nån mer som blivit tvungna att "dumpa" vänner som inte är riktiga vänner? Hur gör ni? Låter ni vänskapen rinna ut i sanden eller tar ni tjuren vid hornen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-12 22:25
    Nu är det gjort! Jag har mailat fram o tillbaka med ex-vännen och klargjort att vänskapen är över. Känns JÄTTEBRA!!!!!!! Skönt att slippa nån som öser negativ energi över en och alltid finns där för att kolla hur mkt man spenderat på saker och ting.

Tänk att han i mailen hade mage att kritisera upplägget på vårt bröllop och få det att låta tacky!!!!!!! Bara för att vi vill slå på stort med kyrka + stor fest + 3 dagars... GRRRRR!! Vilken fräckhet. Jag skulle aldrig kritisera vänners bröllop. Alla gör som de vill!!!

• Svar på tråden Att dumpa vänner :-(
  • Fröken Figo

misstrixie:

Jag tror du har helt rätt. Har ältat det här många gånger och det är helt sant att man umgås på ett annat sätt som yngre. Nu som vuxen är jag dessutom tvungen att stå ut med knäppgökar i dagliga livet och då sjunker min tollerans ännu mer för negativa kompisar... Har NOG med konflikter som jag inte kan välja eller välja bort.

girl in love:

tack för stödet... ska göra det. På ett sätt blir det lugnare när man gjort det och slipper grubbla. Vet inte exakt hur jag ska konfrontera kompisen men eftersom jag måste dra tillbaka en muntlig inbjudan till bröllopet så måste ju en konfrontation tyvärr ske... FAN också... hade varit så mycket smidigare att låta det rinna ut i sanden.

• pallesj

Har inte dumpat nån inför bröllopet men i höstas sa jag upp vänskapen med en kompis som försökte hångla med min sambo hemma hos mig på min födelsedagsfest. Vi är inte vänner än och pratar aldrig med varandra längre Saknar inte henne heller kan jag säga Har lite svårt att förlåta henne för det, dessutom gick hon och skröt om det

• Efter 11 år är det min tur

What a bitch ,jag hade släpat ut henne via håret om jag varit som du,hon hade aldrig mer kommit innanför mina dörrar igen: bra gjort som brutit med henne!

pallesj skrev 2008-03-03 22:16:21 följande:
    Har inte dumpat nån inför bröllopet men i höstas sa jag upp vänskapen med en kompis som försökte hångla med min sambo hemma hos mig på min födelsedagsfest. Vi är inte vänner än och pratar aldrig med varandra längre Saknar inte henne heller kan jag säga Har lite svårt att förlåta henne för det, dessutom gick hon och skröt om det
  • misstrixie
    pallesj skrev 2008-03-03 22:16:21 följande:
    Har också varit med om det där, i mitt eget hem! Fy f*n alltså. Bra för dig att du sa upp vänskapen, det där är så långt över gränsen för vad som är okej.

Va F-N är det med folk...???

misstrixie skrev 2008-03-04 13:22:01 följande:
    Har också varit med om det där, i mitt eget hem! Fy f*n alltså. Bra för dig att du sa upp vänskapen, det där är så långt över gränsen för vad som är okej.
  • hondafreak

Vet inte om jag har "dumpat" nån direkt, det blir snarare så att de man inte vill umgås med ringer man ju inte och träffar inte heller, så det rinner lite ut i sanden på nåt sätt. Det brukar vara ömsesidigt har jag en känsla av. Man har så lite tid så den ska man inte ödsla på folk man egentligen inte vill träffa, eller hur ?
    Å andra sidan behöver det inte betyda att man inte vill ses även om man inte hör av varandra på ett år. Jag har en mycket god vän och vi hörs av en eller två gånger per år och har vi tur lyckas vi träffas en gång per år oxå. Vi bara fortsätter där vi slutade, så vi glider inte från varandra för det. Det är så in i hoppsans roligt när vi ses ! Vi har inte setts på 2 år , men nu har vi lyckats boka in långfredagen att träffas ! BLIR SÅÅÅÅ KUL !!!

• misstrixie

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-04 13:23:37 följande:

Va F-N är det med folk...???
    Ja eller hur... Sånt där förknippar jag med typ Ricki Lake, det är så trashigt och ovärdigt så jag trodde aldrig det skulle hända i mitt liv, i vår umgängeskrets.
  • Troll1

Har inte läst allas inlägg, men jag tycker å det bestämdaste att bröllopet är en så speciell dag och jag tänker BARA bjuda de som är bra för oss!!
    Låt inte ngn gammal "vän" komma med sina dåliga vibbar o förstöra ER dag.
    Lägg personen bakom dig och ha en underbar dag!
    Och kan en väninna/värdinna avboka pga campingfest?? Ja, då är man hellre utan en sådan!
    Jisses...

Nu när vi pratar om dåliga vänner så måste jag säga att det finns ju jättefina vänner också och dom behöver en tanke med,eller hur!? Jag har en jättefin vän som faktiskt är min mans ex. Jag litar på henne till 100% att hon inte ens skulle tänka tanken och inte min man heller...Hon är verkligen toppen fast om man tänker grundligt på vad dom gjort hugger det ibland,men det var så många årsedan....

• jennyfer

Vi har några kompisar som vi har frågat om han (i paret) vill vara Toastmaster på vårt bröllop, men de vet inte om de kommer. Dde har inget annat inplanerat men eftersom vårt bröllop enligt dem ligger mitt i semestertider (2/8) så tyckte de att vi borde flytta bröllopet IFALL de skulle få för sig att göra något annat då. Nu kan de inte svara om han kan vara toastmaster för att de vill hålla sommarplanerna öppna.

Steg ett: Dra tillbaka toastmasterförfrågan!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2752383.html

Svar på tråden Att dumpa vänner :-(