• Nalle Puh 40

Tänk om han säger nej...

Vad säger man om killen säger Nej när man friar? Tror verkligen inte det för vi har pratat lite löst om det och varit ihop i över fyra år men tänk om...

Skulle nog bli grymt besviken när man har lagat mat och fixat det mysigt...

• Svar på tråden Tänk om han säger nej...
  • Marsaphir Marlean

Det är risken man får ta om man älskar någon. Lycka till!

• Silva79

Min kille ville ha betänketid och det fick han, men det var nog mest för att det kom väldigt plötsligt, av det lilla vi snackat om giftemål innan så var det om att vi inte var intresserade av att gifta oss. Han fick ungefär 1½ vecka sen fick han bestämma sig, höll ju på att bli knäpp på att gå och vänta :P

• ska fria

Jag är jättenervös för ett nej...

• Nikajo

En gammal sed är ju att säjer han nej, så måste han köpa kjoltyg till dig!

• Spader Madame

Jag fick ett nej, inte kul men man överlever. Min oerhörda besvikelse var svår att komma över, hade verkligen trott att jag skulle få ett ja.

Nu har det gått några år och vi närmar oss sakta men säkert den känsliga frågan. Vi har skojat om frieri idag och så.

Nejet har också inneburit att jag verkligen har fått tänka efter varför det är så otroligt viktigt för mig att gifta mig. Det har varit bra för mig.

Ge inte upp även om du får ett nej. Jag är övertygad om att vi så småningom kommer att gifta oss, och då kommer vi att vara väldigt överens om det!

Håller tummarna för ett JA!!!!

• matildaochniklas

Det enda man kan göra om man får ett nej är väl att prata om saken och se om man har samma syn på ett äktenskap, alla tycker ju inte att det är så viktigt att gifta sig. Vill man båda är det väl bara att vänta till båda känner sig redo.

Lycka till! *håller tummarna*

• Nalle Puh 40

Jag fick ett ja så nu behöver jag inte vara orolig mer men jag var så nervös innan. Vi har pratat om det innan och känner varann väl men man vet ju aldrig med killar

Till Spader Madame:

Hoppas att det fixar sig för er. Förstår om du blev besviken men det tror jag alla hade blivit.

Stort lycka till för er i framtiden...

• Peters Fridelina

Grattis!!!
    Så nu är planeringen i full gång?
    Önskar er all lycka.
    Kraaam!

• Spader Madame

Stort grattis, då kan jag släppa in krampaktigt hållna tumme ;)

Jo, det kommer att ordna sig, det vet jag! Men just nu är det inte läge för bröllop, vi måste få ordning på en del andra saker i vår familj först. Och i går kväll fick vi ett glädjande besked som gör att vi kommit ett ganska så stort steg framåt i den processen. Härligt!

• Hullda

Jag har fått "nej" 2 ggr... suck. Dessutom har min sambo ganska svårt för att prata känslor.Men han blir bättre och bättre på det. Så nu, tror jag, att jag förstår varför han sagt nej. Så jag ger inte upp. Men visst blir det en besvikelse vid ett nej! Man tror ju genast att det är något fel på en själv, när det lika väl kan finnas andra orsaker. Min sambo har t ex sagt att vi älskar ju varandra ändå ... Han vill inte heller stå i centrum (det går ju att fixa med ett litet bröllp) .. Han, och jag, är inte med i svenska kyrkan (går också att fixa med en fin borgerlig vigsel)

Svar på tråden Tänk om han säger nej...