• linduspindus76

Hur ska jag få honom att fatta att jag vill gifta mig...

Hallå!
    Vi har varit tillsammans i 11 år nu, har hus och 2 små bart och jag vill mest av allt gifta mig med honom. Småbarnsåren har varit lite tuffa för oss men vi kämpar tillsammans.

Jag har försökt tagit upp detta med giftermål att jag så gärna vill gifta mig men min sambo är sån att han verkar inte tycka det är så viktigt men om vi hade pengarna så skulle vi kunna gifta oss. Nu tycker han det är viktigast att fixa med huset och så...
    Men vi måste ju planera så att man kan börja spara till ett bröllop.

Jag vill så gärna att han ska fria så där romantiskt och att vi får ett super mysigt bröllop. Visst kan väl fria idag men vill ju så gärna att han gör det... tycker att killen ska göra det. (jag vet att jag är lite gammalmodig )
    blä vill gifta mig nu när jag är relativt ung och inte när jag är gammal och grå...
    hur göra???

• Svar på tråden Hur ska jag få honom att fatta att jag vill gifta mig...
  • anne på grönkulla

Om du vill gifta dig får du nog fria - du kan inte tvinga honom till att göra det på ett sätt och av skäl som du har bestämt. Leva tillsammans har ni ju uppenbarligen redan bestämt er för - med barn och hus.

Ett argument för att själv ta upp det är ju lätt att det ger er och era barn mer ekonomisk/juridisk trygghet att gifta er. Själva vigseln kan faktiskt lätt bli gratis. (även om jag inser att det inte är det du drömmer om)

• brilliant bride

Ge honom lite vinkar Köp bröllopstidningar b la och prata om hur du skulle vilja ha på ert bröllop om ni gifter er. Han har nog inte tänkt på giftemål bara.
    Eller så frågar du honom helt enkel om HAN vill bli din MAN
    LYCKA TILL!

• fru Trul

Idag är ju skottdagen å då är det fullt tillåtet enligt seder och bruk för kvinnan att fria, då har du ju inte brutit nån tradition...
    Lycka till!

• Soon to be wed

Ja köp ngt gott att äta och dricka och fria ikväll, LYCKA TILL Visst har jag haft en idé om hur jag vill min man ska fria men det blir inte alltid som man tänkt sig, men nu är planeringen i full gång och det är såååå mysigt och roligt oavsett hur frieriet gick till. Så kör på tjejen Kram

• linduspindus76

Visst kan jag fria till honom men ofta känns det som om man som kvinna ska bestämma och fixa allt... visst det är ju inte kanske så i praktiken men jag önskar att nån gång bli riktigt överraskad av honom. Han vet att jag vill gifta mig, har försökt med 1000 olika sätt men tror inte att vi kommer gifta oss om inte pengarna finns på kontot och att vi har andra pengar till allt annat...

ja ja får väl fortsätta med mina drömmar

Tack för era svar!!!

• Marsaphir Marlean

Enklast är att ställa honom mot väggen, fria!

• Marsaphir Marlean

Han kanske överraskar er på er diamantbröllopsdag i så fall. ;)

• Miss Blue

Fria själv!
    Varför måste det vara mannen som gör det???

• Nalle Puh 40

Soon to be wed skrev 2008-02-29 12:48:56 följande:

Ja köp ngt gott att äta och dricka och fria ikväll, LYCKA TILL Visst har jag haft en idé om hur jag vill min man ska fria men det blir inte alltid som man tänkt sig, men nu är planeringen i full gång och det är såååå mysigt och roligt oavsett hur frieriet gick till. Så kör på tjejen Kram
    Jag ska oxå fria ikväll men hade nog inners inne velat att min sambo skulle göra det men idag är det Skottdagen så om några timmar smäller det. Är så spännande...
  • Farmall

Samma här. Jag vill egentligen att han ska fria, men det lär ju aldrig bli av så jag gör ett försök ikväll...

Svar på tråden Hur ska jag få honom att fatta att jag vill gifta mig...