• ska fria

ska fria imorgon! hjälp mig!

Jag tänkte att jag skulle passa på att fria på skottårsdagen.
    Vi är redan förlovade. Men det blev aldrig ett riktigt frieri av förlovningen. Har varit förlovade i 4 år nu.
    Nu har vi 2 barn och nyblivna husägare. Jag tänker mycket på det juridiska.
    Vet att jag vill leva med min karl resten av livet.

Hur ska jag fria? Barnen är hemma hela dagen så jag kan inte planera in speciellt mycket. Hade tänk att dottern skulle få rita en teckning där de står "pappa vill du gifta dig med mamma"

kom med förslag på lättilgängliga saker tack

• Svar på tråden ska fria imorgon! hjälp mig!
  • Vidalila

Eller så kan du föreberda någon barnvakt, om det finns, och be en granne komma och ringa på dörren och ge honom ett brev. I brevet står att han ska ta på sig kostymen och följa kartan. Sen följer han kartan, ner till närmaste jourbutik. Där får han ett nytt brev där det står att han ska gå in på ICA, köpa en bukett brlommor och gå till kassa tre. Där får han ett nytt brev där det står att han ska gå till restaurang... och där sitter du på ett knä med ringen!!

• idafrida

Jättefin idé med teckningen! Go for it!

• ska fria

Va ska jag göra? Barnen är sjuka. Kommer inte iväg på nåt idag...
    Ska jag fixa god middag med barnen och göra det då eller ska man vänta tills dom sover ikväll?
    Har lärt dottern att säga: Pappa vill du gifta dig med min mamma?
    Funderar på detta med teckningen...
    Hjälp mig med mer förslag snälla

• Jen75

Jag ska oxå fria idag och är oxå hemma med våran sjuka dotter. Min tanke är att göra det väldigt ennkelt. Laga en god middag och sen lägga dottern som vanligt. Efter det tänkte jag fråga om han vill bada med mig och köpt urbilliga släta ringar som jag knytit fast runt en badanka som han förhoppningsvis kommer att hitta i badskummet. Vill inte göra något för avancerat så det passar våran nivå. De kanske kan vara något? Om ni har badkar då vill säga ;)
    Lycka till!!

• Sokkerkakan

Jag tycker det låter urgulligt att låta dottern ställa frågan!

• Farmall

Jag ska också fria idag och nu spricker jag snart, har ingen att berätta det för. Jag vet att det kan bli ett nej, men jag hoppas ändå på ett JA. Tänk om det inte blir så, då blir jag ju lessen ju....
    Jag har skickat söta kärlekshälsningar till honom hela dagen och när han kommer hem ska vi äta taco och sen ska vi lägga vår dotter och han får gå och duscha och jag ställer till efterrätten som är en glasspaj där jag ska skriva: vill du gifta dig med mig? och ställer ut värmeljus överallt i rummet. Jag har också köpt rosor som står på bordet.

Hur låter det?

• ska fria

Låter ju superbra. Jag är med skitnervös för ett nej...
    Jag har köpt massa ost, vindruvor och kex. Mosserande vin alkoholfritt då barnen är sjuka och de kanske blir nåt akut.
    Sen köpte jag öl till gubben och choklad. Givetvis rosor med då Sen en sten som det står älskling på + ett kort.

Hoppas att barnen somnar i tid och att man kan förbereda snabbt när han duschar eller nåt. Annars är jag ju fortfarande inne på att göra det när barnen är vakna.

Men nu börjar jag bli nervös och nästan vill strunta i alltihopa

Funderar på om jag ska skriva nåt i kortet eller hur jag ska göra?

Farmall skrev 2008-02-29 13:51:38 följande:
    Jag ska också fria idag och nu spricker jag snart, har ingen att berätta det för. Jag vet att det kan bli ett nej, men jag hoppas ändå på ett JA. Tänk om det inte blir så, då blir jag ju lessen ju....Jag har skickat söta kärlekshälsningar till honom hela dagen och när han kommer hem ska vi äta taco och sen ska vi lägga vår dotter och han får gå och duscha och jag ställer till efterrätten som är en glasspaj där jag ska skriva: vill du gifta dig med mig? och ställer ut värmeljus överallt i rummet. Jag har också köpt rosor som står på bordet.Hur låter det?
  • Marsaphir Marlean

Ta på dig sexiga underkläder, fixa ett bubbelbad...

• Farmall

ska fria skrev 2008-02-29 13:58:22 följande:

Låter ju superbra. Jag är med skitnervös för ett nej...Jag har köpt massa ost, vindruvor och kex. Mosserande vin alkoholfritt då barnen är sjuka och de kanske blir nåt akut.Sen köpte jag öl till gubben och choklad. Givetvis rosor med då Sen en sten som det står älskling på + ett kort.Hoppas att barnen somnar i tid och att man kan förbereda snabbt när han duschar eller nåt. Annars är jag ju fortfarande inne på att göra det när barnen är vakna.Men nu börjar jag bli nervös och nästan vill strunta i alltihopaFunderar på om jag ska skriva nåt i kortet eller hur jag ska göra?
    Nej, strunta inte i det nu, nu kör vi så det ryker. Sen vill jag höra hur det gick för dig. Hoppas verkligen vi får ett JA.
Svar på tråden ska fria imorgon! hjälp mig!