Inlägg från: trassel |Visa alla inlägg
  • trassel

    tjohoo majbrudar -08

    Vill bara tipsa om att Hedbergs guld också har 25% rabatt tom idag.. Något med skottåret =)

    Sen kan jag ju passa på att hoppa in också, gifter mig 10 maj.

    080503 Champis_Sanna, Katrineholm
    080503 Godisråttan, Stockholm
    080503 Cortado, Stockholm
    080510 SusanneLee, Leksand
    080510 fiffinurlig, Eskilstuna
    080510 FruFA, Skövde
    080510 Trassel, Göteborg
    080517 17maj Göteborg,
    080517 Nikajo, Trollhättan
    080517 JS080517,
    080517 stenkrossen, Rönnäng Tjörn
    080517 Trisen, Finland
    080524 JohanoCissi, Kristianstad
    080524 L 76,
    080524 MissNiss
    080524 lycklig78
    080524 pandis2405, Stockholm
    080524 emmalottan, stenungsund
    080531 bartan,Kungälv
    080531 jelikr, Björna Örnsköldsvik
    080531 halo08, Ronneby
    080531 20080531, Ulricehamn
    080531 Peters Fridelina, Malmö

  • trassel

    Hallbergs guld menade jag ju! Hjärnan har inte riktigt vaknat ännu. =(

  • trassel

    Inga jättekonstiga drömmar ännu, men jag är så nyfiken på vad alla planerar! Möhippan till exempel, jisses! Haha, det ska bli jättekul men jag är så nyfiken! Och igår var mina blivande svärföräldrar hemma hos mina föräldrar och "disskuterade lite saker", gaaaa!

    Har ni börjat titta på tårta ännu? Vi kan inte bestämma oss för vad vi vill ha, hallon och vitchokladmousse tror vi, men form och utseende kan vi inte komma på.. =( Men vad tror ni är 25 kr/bit ett okej pris?

    Sedan kan vi intebestämma oss om vi ska ha två eller tre rätters plus tårta, måste bestämma oss då vi ska träffa cateringen nästa vecka.. Hur gör ni?

  • trassel

    JohanoCissi, knuten var jättefin, men utsläppt med lockar är ju också hur vackert som helst.. Hur känner du själv, lite "strikt elegant" eller "romantiskt vacker"? Det är ju ändå ganska olika, men ack så fint båda två.. Jag har svårt att råda, vad säger magkänslan?

  • trassel

    Vi har också bara 64 dagar kvar, herrejisses! Så roligt men massor att göra!

    Morgongåvan har jag fixat till m2b, en finfin klocka blir det, han har redan en secretbox =) Så en klocka med en fin inskription (hmm det heter så va?) har det blivit.. Vad jag vill ha? Inte en aning! Men jag är en smyckestok så det finns ju massor att välja på..

    Vad har ni alla som nästa steg i planeringen? M2b var i Tyskland isag och köpte all dryck, känns toppen! Och nu är festprogrammet det som ska ordnas härnäst!

  • trassel

    För mig och min m2b är siffran 10 ett magiskt tal, alltid varit speciellt.. Så vi ville gifta oss den 10e, satte oss med kalendern och kollade om det fanns någon lördag som inträffade den 10e på våren och det gjorde det jU! =) Så vi bokade 10/5 och insåg först mycket senare (vi snackar månader) att det även är pingst när vi gifter oss, sammanträffande? Kanske! Tihi!

  • trassel

    Jaaa en frågetävling, det vill jag också att vi ska ha.. Vill också ha massa tips!

  • trassel

    Jag förstår inte hur dagar kan gå så fort samtidigt som de går så långsamt! Massor att göra, bråttom känns det, smtidigt vill jag bara at tiden ska springa! Vill att det är 10 maj nu!!!

  • trassel

    Pust, alla placeringskort och omslag till vigselprogram och festhäftet är klart nu! Bara de sista gästpresentationerna kvar sedan är hela festhäftet klart! Underbart! Vad har ni härnäst på listan?

  • trassel

    Någon som vet om en uniquebra är så bra som de säger att den är? Var inne i stan för att leta BH att ha under klänningen å det är INTE lätt, har tydligen en väldigt konstig ringning plus att den visst är låg i ryggen.. Morr! Å jag pratade med en i en av affärerna och hon var jätteskeptisk, men hon hade egentligen inga bra argument varför.. Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra, trodde inte BHn skulle vara något problem..

  • trassel

    HUr är det ingen som har haft sin möhippa ännu? Jag tror att min blir till helgen, bara en känsla.. Haha! Är aningens nervös!!!

  • trassel

    Haha, jasså de kunde inte hålla sig! Mina nära tiger som muren.. Men nu mer än någonsin så därför gissar jag på nu till helgen.. Vad hoppas ni att ni får göra?

  • trassel

    Hade min hippa i lördags, är så lycklig! De fixade den perfekt! JAg skulle på dop och min sambo skulle tanka och då kom de, jag fattade INGENTING! hahahaha! På med en my little ponny tiara, trollspö i handen och en finfin väska, självklart ROSA och med texten My own balletbag på full med cider och färgpennor (?).. Dessa saker skulle jag bära på hela tiden, annars var det bestraffning =) Första stoppet GÖKBOET i Göteborg, sumobrottining, tjurridning, bungybasket, strutfotboll, jätteboxning, bowling med mig i det stora jääätteklotet och bungyspring - Så roligt! Har aldrig skrattat så mycket! Sedan var det lunch i stan, en supergod panini med kyckling och mangosalsa i det fina vädret. Satt på Lejontrappan och njöt, men jag skulle nu också utföra en mängd mindre uppdrag, få kärlekstips, kärlekslåtstips, filmtips osv. och skriva in i en bok som tillsammans med bilder sen blir min möhippebok. Skulle också visa mina konstnärliga kunskaper (som ej existerar) och måla av stället vi åt på, min m2b osv.. Så roligt! Sedan bar det av till Mölndal och LASERDOME! Har aldrig gjort det förut, men jisses va kul det var! Två omgångar körde vi och tur var väl det, för första omgången sprang jag mest runt som ett frågetecken och skrattade. Sedan var vi riktigt möra och svettiga och då var det dags för bastu och massa bubbelskålande, vi bastade och gjorde oss i ordning, sen var det en underbar middag som svärmor ordnat. Vi åt gott, skrattade och pratade om allt mellan himmel och jord! sedan var det lite mer uppdrag jag skulle göra och skriva in i min bok. SÅ ROLIGT! Drinkar blandades och sedan var det ut på stan som gällde och dansade resten av natten! Kunde inte vara lyckligare!

  • trassel

    Ja helt otroligt att vi hann allt utan att det kändes stressigt, vi tog det lugnt hela tiden och njöt!

    Så vad pysslar ni med nu? Vi ska träffa prästen imon, tror det kommer kännas mer verkligt efter det mötet! =)

  • trassel

    Härligt att det gick så bra! Tror det kommer uppskattas till tusen!

    Vi kom precis från mötet med prästen, är så lugn nu! Han var så urgullig! En liten äldre man som lät oss vara med och tycka och tänka och så, super! Känns i magen att det är nära nu! =)

  • trassel

    Jag börjar bli väldans nervös! Eller nervös är fel ord, men spänd! Det är snaaaaaart den stora dagen! Vem av oss i tråden är det som är först ut nu? Både tidsmässigt å datummässigt.. Åååå snart står vi alla brud!

  • trassel

    Ja jisses, vi har som förhoppning att ha allt pyssel klart till helgen, och jag tror (peppar peppar) att vi kommer klara det! Känns så kul! Sömmerskan är lite stressd dock har fått sy in min klänning nu i sista sekund så hon är lite stressad, men det blir super! Hoppas jag!

  • trassel

    Hej på er!
    Är tillbaka efter en minibröllopsresa i Paris nu, vi stack iväg i söndags dagen efter bröllopet. SÅ UNDERBART! Jag lovar ska komma med en fullständig rapport, men vi fick den bästa dagen i våra liv (eller iaf nästbästa efter sonens födelse). ALLT flöt på och ick kanon, är SÅ LYCKLIG!!! Nu är man fru, helt magiskt!

Svar på tråden tjohoo majbrudar -08